مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

نبود پشتوانه مالی مهمترین مشکل اصحاب رسانه لرستان است/ ضرورت رعایت قانون "م، الف" اداره های استان

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: مسائل اقتصادی و نبود پشتوانه مالی مهمترین مشکلات اصحاب رسانه این استان است.

 

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سفیرلرستان ،"اعظم روانشاد" روز چهارشنبه دراختتامیه جشنواره رسانه ای بربلندای حضوربه مشکلات حوزه رسانه در استان اشاره و اظهارکرد:اصحاب رسانه لرستان به عنوان سرباز جبهه اطلاع رسانی دوشاش سایر نهادهای فرهنگی در خط مقدم مطالبه گری قراردارند.

 

وی افزود: اصحاب رسانه لرستان مشکلات فراوانی دارندکه ممکن است دورادور به چشم نیاید اما عمده این مشکلات به حوزه اقتصاد ، مسایل مالی و معیشتی برمی گردد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: استان لرستان علی رغم وجود ظرفیت های کمی و کیفی اما اصحاب رسانه این استان برعکس برخی استان های توسعه یافته از سوی هیچ نهاد خصوصی و غیر دولتی پشتیبانی و حمایت نمی شوند به خاطر این نقیصه با مسایل متعددی دست و پنجه نرم می کنند.

 

وی افزود: متاسفانه در لرستان در بخش دولتی نیز با وجوود بازرسی و ورود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مکاتبه های فراوان بسیاری از اداره های استان به اجرای قانون"م، الف" در خصوص آگهیهی های دولتی مقید نیستند.

 

روانشاد یادآوری کرد: اصحاب رسانه لرستان از توزیع عادلانه آگهی ها بهره مند نیستند و این امر به شدت پشتوانه مالی آنها را تضعیف کرده است.

 

وی خطاب به استاندار لرستان افزود: با توجه به توان، صلابت ، انرژی و نستوه بودن که از شما سراغ داریم انتظارمی رود نسبت به درخواست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه استان در خصوص ملزم کردن اداره ها به رعایت قانون "م، الف" توجه داشته  و اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه را نیز از این انرژی مضاعف بهره مند سازید.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به جشنواره بربلندای حضور اشاره کرد و گفت: این جشنواره در 30 دی ماه 1402 در شورای اطلاع رسانی استان با حضور استاندار وقت فراخوان داده شد.

 

روانشاد افزود: جشنواره بربلندای حضور با تکیه بر چهار اصل مقام معظم رهبری در انتخابات 1402 مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری طراحی شد و به اصحاب رسانه لرستان اطلاع رسانی شد که در این زمینه از 470 اثر ارسالی از 73 رسانه استان به دبیرخانه جشنواره ، 50 اثر انتخاب شده که امروز توسط رییس شورای اطلاع رسانی از برگزیدگان تجلیل شد.

 

خبرنگار- احسان مهرابی

 

 

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9311

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات