معاون تعلیم و تربیت سپاه استان لرستان:

اهمیت دادن به راهکارهای مدیریت در خانواده باعث رشد انسان می‌شود

 

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: اهمیت دادن به راهکارهای مدیریت در خانواده باعث رشد انسان می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیر لرستان، حجت‌الاسلام مصطفی مهدوی در سالن شهید سلیمانی دانشگاه لرستان اظهارکرد: اگر شخصی نتواند منزل و خانواده خودش را مدیریت کند نخواهد توانست در جامعه نیز مسئولیت‌پذیری خود را به خوبی انجام بدهد.

 

وی افزود:‌ زن و شوهر باید همدیگر را با وجود همه نقاط قوت و ضعف بپذیرند تا بتوانند زندگی مطلوبی داشته باشند؛ مهم‌ترین مسئله در مدیریت منزل، پذیرش است؛ یعنی زن و شوهر همدیگر را با تمام وجود بپذیرند.

 

معاون تعلیم و تربیت سپاه استان لرستان گفت: اینکه زن و شوهر مدام به دنبال برجسته کردن نقاط ضعف همدیگر باشند اشتباه است؛ باید افراد را با وجود نقاط ضعفشان در خانواده پذیرا باشیم.

 

وی افزود: اگر مرد نقطه ضعفی دارد همسرش باید آن نقطه ضعف را متعلق به خویش بداند و برعکس نقطه زن هم توسط همسرش همچون نقطه ضعف خودش انگاشته شود و این یعنی مهم‌ترین موضوع در مدیریت منزل و خانواده است..

 

حجت‌الاسلام مهدوی، یادآورشد: باید در خانواده زن و شوهر بتوانند اختلاف نظرهای خود را مدیریت کنند؛ پذیرش همدیگر و مدیریت اختلاف‌نظرها برای آرامش نظام خانواده دارای اهمیت است؛ مدیریت منزل اساس رشد نظام خانواده است.

 

وی خواهان تقویت نیازهای مختلف خانواده شد و افزود: برای مثال نیاز عاطفی زن و شوهر در رابطه با همدیگر باید تأمین شود. آنها بایستی نیازهای گوناگون یکدیگر را بشناسند.

 

معاون تعلیم و تربیت سپاه استان لرستان در آیین بزرگداشت روز معلم و استاد برخی مهم‌ترین نکات آموزشی مربوط به مدیریت در خانواده را برای خانواده‌های شرکت‌کننده در این آیین تبیین کرد.

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9317

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات