مراسم سالروز شهادت امام هادی (ع) در سراب حمام برگزارشد

 

مراسم  سالروز شهادت مظلومانه دهمین پیشوای شیعیان امام هادی (ع) به همت پایگاه شهید سکوند و هیات خدام المهدی (عج)  در مسجد امام حسین (ع)  شهر سراب حمام برگزارشد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سفیرلرستان این مراسم یکشنبه شب با سخنرانی حجت الاسلام مصطفی مهدوی مسوول تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع ) لرستان و با حضور محبان خاندان عصمت و طهارت (ع) و دلسوختگان اهل بيت(ع) با مداحی مداحان اهل بیت (ع) در مسجد امام حسین (ع) شهر سراب حمام برگزارشد.

 

مسئول تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) در این مراسم مهم‌ترین سرمایه هر فرد را عشق و محبت دانست و گفت: قیمت هر کس به معشوق آن بستگی دارد و مهم‌ترین سرمایه بشر محبت به خدا و اهل بیت است که به فرد حیات طیبه واقعی می‌بخشد .

 

حجت الاسلام مهدوی افزود: سرمایه و پناهگاه همه افراد غیر از خدا به اهل بیت(ع) است و محبت به اهل بیت محبت به همه خوبی‌هاست و بزرگ‌ترین سرمایه انسانی در دنیا و آخرت است.

 

وی افزود:هر قدر محبت و دلباختگی و ارتباط قلبی با ائمه اطهار (ع) بیشتر باشد، تبعیت و همرنگی ، همراهی و همدلی با آن ها نیز بیشتر خواهد شد. 

 

مسئول تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: بر اساس آیات و روایات تقرب به خداوند و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت با عشق و دوستی آل پیامبر (ص) عجین شده است.

 

وی افزود:عشق به اهل بیت (ع )زمینه ساز عشق به خداوند است و دوست داشتن اهل بیت پیامبر (ص) مهر ورزیدن به ارزش های والای الهی می باشد.

 

حجت الاسلام مهدوی یادآور شد: دوست داشتن اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تقوای الهی و دلی پاک می خواهد. شیدای اهل بیت (ع) باید دوستی خویش را در عمل نشان دهد وگرنه علاقه ظاهری نمی تواند چندان تاثیری در زندگی انسان داشته باشد.

 

وی یکی دیگر از نشانه های عشق حقیقی، دوری جستن از مخالفان و دشمنان عترت پیامبر (ص) دانست و افزود: دوستدار حقیقی اهل بیت (ع) باید از دشمنان آنان تبری جوید و محبت خویش را برای خاندان پیامبر(ص) خالص و بی آلایش سازد.

 

مسئول تعلیم و تربیت سپاه استان گفت :در زیارت جامعه کبیره می گوئیم: «فمعکم معکم لا مع عدوکم ...; [ای اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله!] من با شما هستم، با شما هستم، نه با دشمن شما ... .» 

 

وی افزود: در حدیث دیگری امیرمؤمنان( ع) فرمود: هر کس خداوند را دوست دارد پیامبرش را دوست خواهد داشت، و هر کس پیامبر (ص) را دوست بدارد ما را دوست خواهد داشت و هر کس ما را دوست بدارد شیعیان ما را دوست می دارد.

 

حجت الاسلام مهدوی یادآورشد:جان نثاری و فداکاری با تمام وجود از علامت های عشاق حقیقی اهل بیت (ع) است و آنان رنج ها و بلاهایی در طریق عشق به اهل بیت (ع) با کمال میل، همچون لذت بخش ترین جرعه ها سر می کشند.

 

وی افزود:عاشق صادق برای اینکه با معشوق خود همنشین شود باید هستی خویش را در اختیار محبوب بگذارد و خود را از تمام محبت ها و تعلقات دیگر رها سازد.

 

مسئول تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت :باید در راه ولایت و محبت اهل بیت سختی ها و رنج ها را تحمل کرد و دم بر نیاورد و باید خون دل خورد و هیچ نگفت و این یکی از بارزترین نشانه های مهم شیفتگان اهل بیت (ع) می باشد. 

 

وی افزود:امیرمؤمنان (ع ) فرمود: هر کس ما اهل بیت را دوست بدارد پس باید فقر و محرومیت ها را چونان لباس رویین بپذیرد.

 

حجت الاسلام مهدوی یکی دیگر از نشانه های عشق حقیقی را دوری جستن از مخالفان و دشمنان عترت پیامبر (ص) دانست و یادآورشد: دوستدار حقیقی اهل بیت (ع) باید از دشمنان آنان تبری جوید و محبت خویش را برای خاندان پیامبر(ص) خالص و بی آلایش سازد.

 

در این مراسم سوگواری محمد عینی پور و افشین لنگانی مداحان اهل بیت و عصمت و طهارت (ع) به بیان ذکر منقبت و مصیبت امام علی نقی(ع) پرداختند.

 

امام هادی(ع) در پانزدهم ذی الحجه سال ۲۱۲ هجری قمری متولد شدند و در سوم رجب سال ۲۵۴ قمری به شهادت رسیدند. زیارتگاه آن حضرت در شهر سامرا عراق است.

 

خبرنگار- احسان مهرابی 

لینک کوتاه: http://safirelorestan.ir/

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات