نماینده ولی فقیه در لرستان:

هشت برنامه مدون توسط ائمه جمعه استان اجرا شد

 

 

 

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت :هشت مسئله اصلی و محوری با برنامه مدون در سال ۱۴۰۲ از سوی مدیریت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به استان ابلاغ و انجام شد.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیر لرستان حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز سه شنبه دز نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: این برنامه‌های ابلاغی پس از انجام با بهره‌گیری از ۲۵ نفر از اساتید حوزه و دانشگاه ، به مرکزیت تهران رصد می‌شود.

 

وی افزود: وظیفه دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و امامان جمعه در شهرستانها تنها پاسخ به مراجعه‌ها نیست ،بلکه بخشی از وقت آنها صرف برنامه‌های ابلاغی و مدون با همکاری برخی نهادها و سازمان‌های فرهنگی می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده با ۶ برنامه گفت وگو محور در ارتباط با این موضوع، با حضور کارشناسان مذهبی در صدا و سیما برگزار شده و در خطبه‌های نماز جمعه نیز به این موضوع پرداخته و بخشی از آن نیز توسط سایر نهادها و سازمان‌ها دنبال می‌شود.

 

امام جمعه خرم آباد افزود:توجه به مقوله عفاف و حجاب در جامعه یکی دیگر از برنامه‌های مدون نماز جمعه است که جلسه‌های فصلی در قرارگاه عفاف و حجاب استان برگزار می‌شود و تاکنون چهار جلسه به این برنامه اختصاص داده شده است.

 

وی یادآورشد: تدوین فلسفه فرهنگی اجتماعی حجاب در مدارس با همکاری نهادهای فرهنگی و سه برنامه گفت وگو محور سیما ، سازماندهی مبلغات در طرح امین با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نظارت بر عفاف و حجاب در سازمان‌های دولتی به صورت سرزده، تبیین مبانی دینی فرهنگ عفاف حجاب در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های نهاد امامت جمعه است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت:اجرای مسابقات فرهنگی و هنری در سطح مدارس و تجلیل از برندگان ، فضاسازی محیطی، ارتقا کیفی مراسم نماز جمعه وارتباط موثر با اقشار مختلف در مساجد و گفت وگوها ،برگزاری مسابقات کتابخوانی ، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی هنری با موضوع نماز جمعه در میعادگاه‌ها نیز جز برنانمه‌های این نهاداست.

 

وی افزود:  ۱۰ نماز جمعه در ۱۰مسجد شهربرگزار و میز خدمت دستگاه‌های اجرایی در نماز جمعه برپا شده، برای حضور دانشجویان و دانش آموزان در نماز جمعه ،زمینه‌سازی لازم با همکاری دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش صورت گرفته ودر تسهیل رفت و آمد مردم و دعوت از سخنرانان  پیش از خطبه‌ها تلاش شده است.

 

حجت الاسلام شاهرخی یادآورشد: بزرگداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های نماز جمعه است که در این زمینه ۹ برنامه در ۱۸ پایگاه در سطح استان اجرا شده است.

 

وی افزود: ۱۰۰ نفر داور در مسابقات هنری، قرآنی ادبی ،فرهنگی ،نقاشی، سفالگری ، خاطره نویسی و خوشنویسی همکاری داشتند که به ۲۰۰ نفر ممتاز جوایزی احداث شده است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: بسط و گسترش جهاد تبیین با موضوع اطلاع سیاسی شهر با هدف بصیرت افزایی و بیان خدمات جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در جنگ شناختی که چهار برنامه در این زمینه اجرا شده و مقرر شد از ظرفیت اداره‌ها و دانشگاه‌های مختلف در جهت بصیرت افزایی و بیان خدمات نظام استفاده شود.

 

وی افزود:حضور در ۶ برنامه در راستای جهاد تبیین، ارتقا کیفیت مدیریت مساجد یکی دیگر از برنامه‌ها است که در این راستا ۲ کارگروه توانمندسازی ائمه جماعات و هیات امنا و خدام با همکاری حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شده که در این برنامه‌ها وظایف به تفکیک ذکر شده است.

 

حجت الاسلام شاهرخی یادآورشد:کارگاه توانمندسازی برای کانون‌های مساجد برگزارشده ، از مساجد موفق تجلیل و از ائمه جماعت که به صورت تمام وقت در مسجد حضور فعال دارند تقدیر شده و هیات رفع اختلاف میان ارکان مساجد تشکیل شده که در این راستا تمام روزهای دوشنبه شورای امور مساجد در این زمینه تشکیل جلسه می‌دهد.

وی افزود: ۴۰ نفر از ورزشکاران در راستای ارتقا روحیه پهلوانی و ترویج آموزه‌های اخلاقی در آنان به اردوهای زیارتی راهیان نور با همکاری سپاه ، اداره ورزش و دفتر نمایندگی ولی فقیه اعزام شدند

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت :طرح هر مسجد یک مربی ورزشی ، برنامه‌های ورزشی در سطح مساجد در مناسبت‌های مختلف اجراشده و از قهرمانان ورزشی در عرصه‌های جهانی  آسیا تجلیل صورت گرفته و برنامه گلریزان پهلوانان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزارشده است.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: برگزاری همایش مدیران باشگاه خصوصی با موضوع اخلاق پهلوانی بایدها و نبایدها، در ارتباط با تشکل‌های فرهنگی که در راستای تقویت انقلاب فعالیت می‌کنند که برنامه‌های گوناگونی دراین زمینه اجرا شده است.

 

 

غلامرضا مهرابی

لینک کوتاه: http://safirelorestan.ir/

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات