لرستان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) سوگوار است

 

مردم مومن و عاشق خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهرها و مناطق مختلف استان لرستان در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت و در رثای شهادت رییس مکتب جعفری حضرت امام جعفر صادق (ع) سوگواری کردند.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سفیرلرستان ،صبح روز شنبه مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد، ابوطالب شفقت استاندار لرستان و مردم ولایت مدار در خرم آباد برگزارشد.

 

مردم ولایتمدار لرستان با حضور در مساجد ، حسینیه ها ، تکایا و امامزادگان و با به راه انداختن دسته های عزاداری و سینه زنی در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اشک ماتم ریختند و به سوگواری پرداختند.

 

عزاداران لرستانی از شب گذشته با اجتماع در مساجد ، تکایا ، حسینیه ها و اماکن متبرکه  ضمن دعا و نیایش به پیشگاه خداوند منان با دلی سرشار از غم و اندوه به سوگ نشستند و  بار دیگر ارادت و عشق خود را به ائمه اطهار (ع) ابراز داشتند.

 

امروزهیات ها و دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در سطح شهرها به حرکت درآمده و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نوحه خوانی پرداخته و شور معنوی در سراسر استان ساری و جاری بود.

 

عده‌ای از مردم لرستان نیز با توزیع شربت و شیرینی  از عزاداران امام صادق (ع) پذیرایی کرده و ارادت خود به اهل بیت (ع) را ابراز کردند.

 

امام جعفر صادق، امام ششم شیعیان، در هفدهم ربیع الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه متولد شد. کنیه ایشان ابو عبدالله و لقب شان صادق است.

 

پدر ارجمندشان امام باقر (ع) و مادرش ام فروة است. رسول خدا سالها قبل ولادت آن حضرت را خبر داده و فرموده بود نام او را صادق بگذارید.

 

پس از به قدرت رسیدن عباسیان، همانطور که آن حضرت پیش بینی کرده بودند فشار بر شیعیان افزایش یافت و با روی کار آمدن منصور این فشار به اوج خود رسید.

 

امام نیز از این فشارها مستثنی نبود. این دوران، یعنی چند سال آخر عمر آن حضرت برخلاف دوران اولیه امامت شان،‌ دوره سختی ها و انزوای دوباره آن حضرت و حرکت تشیع بود. منصور شیعیان را به شدت تحت کنترل قرار داده بود.

 

سرانجام کار به جایی رسید که با تمام فشارها، منصور چاره ای ندید که امام صادق را که رهبر شیعیان بود از میان بردارد، بنابراین توسط عواملش حضرت را به شهادت رساند.

 

آن حضرت در سن ۶۵ سالگی در سال ۱۴۸ هجری به شهادت رسید و در قبرستان بقیع در کنار مرقد پدر و جدشان به خاک سپرده شد.

 

خبرنگار- یگانه مهرابی

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9334

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات