کیفیت آب آشامیدنی لرستان در ۲۴ آزمایشگاه پایش می‌شود

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: کیفیت آب آشامیدنی مناطق مختلف استان در ۲۴ آزمایشگاه به صورت مستمر پایش می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیرلرستان یاسر اکبریان روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: پارسال ۷۵۹ هزار و ۹۰۶ آزمون کلرسنجی، ۹۵۶ هزار و ۵۷۷ آزمون کدورت سنجی، ۲۲ هزار و ۶۸۸ آزمون باکتریولوژی و ۴۳۷ آزمون فیزیکوشیمیایی در بخش‌های شهری و روستایی توسط مرکز پایش و نظارت بر کیفیت، انجام شده است.

 

وی به پیاده سازی و اجرای برنامه ایمنی آب مطابق اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آبفای کشور در پنج شهر و سه روستای تحت پوشش اشاره کرد و افزود: اجرای کالیبراسیون سالیانه تجهیزات در ۲۴ آزمایشگاه موجود، از دیگر اقدام ها بوده است.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت :بر اساس راستی آزمایی نتایج دانشگاه های علوم پزشکی، آب و فاضلاب لرستان شرکت برتر در زمینه مطلوبیت آزمایش های کنترل کیفیت آب می باشد.

 

وی افزود: برگزاری ۶۹۰ نفر ساعت دوره آموزشی برای کارشناسان پایش کیفیت و آبداران بخش روستایی، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه کلستریدیوم پرفرژنس در ۲ تصفیه خانه آب، نمونه برداری از منابع، مخازن و شبکه توزیع آب، و آزمایش مستمر پارامترهای کیفی آب و پساب در ۳۵ شهر و یکهزار و ۶۵۰ روستای تحت پوشش استان نیز طی سال گذشته انجام شد.

 

اکبریان یادآورشد: همچنین مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آبفای لرستان یکهزار و ۶۰۰ تن ماده گندزدای آب ژاول، ۶ تن پرکلرین و سه تن گاز کلر در ۵۳۰ سامانه گندزدایی شهری و روستایی را در سطح استان توزیع کرده است.

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9348

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات