۵۶۰ اثر به جشنواره داستانک ملی فلسطین در لرستان ارسال شد

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ۵۶۰ اثر به جشنواره داستانک ملی فلسطین در لرستان ارسال شد که در نهایت از ۱۳ منتخب تقدیر به عمل آمد.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیرلرستان، اعظم روانشاد روز شنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی داستانک کودک فلسطینی اظهار کرد: نسل‌کشی‌های رژیم صهیونیستی نباید به فراموشی سپرده شود و باید با تولید آثار مجازی، کلیپ، انیمیشن، نقاشی و شعر، داستان، داستانک، بیانگر مطالبات مردمی باشیم که سالیان سال در مقابل ظلم ایستادگی می‌کنند.

 

وی افزود: تاکنون فعالیت‌های خوبی به کمک هنرمندان و نویسندگان در حمایت از مردم غزه انجام شده اما این فعالیت‌ها باید با حضور متفکران به جریانی ماندگار تبدیل شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بر ضرورت تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی از سوی انجمن‌ها و موسسات قرآنی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در گام دوم انقلاب بر حضور جوانان تاکید شده است، در سال ۱۴۰۳ که آغاز و پایانش با ماه مبارک رمضان می باشد امیدواریم شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت برنامه‌های تراز انقلاب اسلامی با حضور هر چه بیشتر جوانان باشیم.

 

وی بر لزوم بهره‌گیری از جوانان برای تولیدات فرهنگی و هنری تراز انقلاب تاکید کرد و افزود: از ایده‌ها و خلاقیت‌های در تراز انقلاب اسلامی حمایت می‌کنیم.

 

روانشاد یادآورشد: ۵۶۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی داستانک کودک فلسطینی ارسال شد و از سوی چهار داور در دو مرحله مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۵۰ اثر به مرحله دوم داوری راه یافت که در نهایت در آیین اختتامیه ۱۳ اثر مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

وی افزود: نخستین جشنواره ملی داستانک فلسطین به همت انجمن داستان‌نویسی لرستان و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی هنری سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان و بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، در راستای همدردی با مادران و کودکان مظلوم غزه برگزار شد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان نیز در این آیین گفت: آنچه امروز در مساحت کوچک سرزمین غزه رخ می‌دهد میدان امتحانی بزرگ برای همه بشریت است.

 

سرهنگ محسن رشیدی با اشاره به اینکه دیدن تصاویر کودکان و زنان آواره غزه که به‌دنبال پناهگاه امنی هستند دل هر انسانی را به درد می‌آورد، اظهارکرد: تماشای تصاویر کشتار مردم بی‌گناه توسط رژیم‌صهیونیستی برای هر کسی آزاردهنده‌ترین چیزی است که نمی‌توان فراموش کرد.

 

وی افزود: هر انسان با وجدانی که حامی مظلوم است و از ظلم و ظالم انزجار دارد، با توجه به اتفاقات غزه و رنجی که به مردمانش روا شده بی‌تفاوت عبور نکرده و تلاش می‌کند به نوعی حمایتش را از آنها اعلام کرده و در حد توان خود گامی به منظور دفاع و حمایت از مظلوم بردارد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به نقش هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم غزه اشاره کرد وگفت: هنرمندان و چهره‌های شناخته‌شده فرهنگی و هنری می‌توانند با ابزار هنر گامی هر چند کوچک برای این‌که صدای مردم فلسطین باشند، بردارند.

 

 

 

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9061

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات