مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان :

۱۸۴ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی در لرستان تولید شد

 

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ۱۸۴ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی سال گذشته در این استان تولید شد که نسبت به مدت مشابه قبل آن چهار میلیون مترمکعب بیشتر بود.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیرلرستان یاسر اکبریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس آخرین گزارشات سامانه معاونت بهره برداری و توسعه شرکت، سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب تولید آب آشامیدنی استان بوده است.

 

وی افزود: علت افزایش تولید آب سال گذشته ناشی از توسعه شهرنشینی و افزایش مشترکان، همچنین اجرای پروژه هایی است که تامین آب آن ها می بایست از طریق تاسیسات و منابع آبی شرکت آب و فاضلاب انجام می شد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: سرانه مصرف آب آشامیدنی برای هر شهروند در استان ۲۰۰ لیتر طی شبانه روز، در سطح کشور بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ لیتر و در استاندارد جهانی کمتر از ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر است.

 

وی افزود: یکی از برنامه های در دست اجرای شرکت، کاهش هدررفت آب با استفاده از شبکه های هوشمند و به روز کردن تجهیزات است.

 

اکبریان یادآور شد: همچنین با استفاده از آگاهی و اطلاع رسانی به مردم از طریق برنامه های فرهنگی تلاش شده است مصرف آب هم استانی ها به سمت نورم کشور و استانداردهای بین المللی نزدیک شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در خصوص تاثیر بارندگی های اخیر بر منابع آبی استان گفت: تا اواسط دی ماه گذشته بارندگی های قابل توجهی رخ نداد و همین امر باعث کاهش منابع آبی شد اما در بازه زمانی بهمن تاکنون و بخصوص در اسفندماه بارندگی های مناسب تری داشتیم و در برخی شهرها همچون ازنا و الیگودرز روند منفی تولید منابع آبی نسبت به بازه زمانی بلندمدت کاهشی بود.

 

اکبریان افزود: هیچگونه سدی در لرستان برای تامین آب آشامیدنی پایدار وجود ندارد و باید برای تامین آب در فصل گرما تمهیداتی از سوی شرکت و همچنین همکاری مردم صورت گیرد تا با مشکل مواجه نشویم.

 

 

 

 

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9262

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات