رییس کل دادگستری لرستان :

 

43 درصد پرونده های قتل دراستان منجر به صلح و سازش می شود/ تجلی شیعه و سنی در بخشش خانواده مقتول

 

 

 رییس کل دادگستری لرستان گفت : 43 درصد پرونده های قتل در استان به همت و همکاری ریش سفیدان و معتمدان محل منجر به صلح و سازش می شود.

 

محمد رزم شامگاه سه شنبه در حاشیه آیین خون صلح در روستای گاوبازه شهرستان دلفان  در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری سفیر لرستان اظهار کرد: اصلاح ذات البین در راستای عمل به آیات قرآن و آموزه های دینی و سیاست های محوری  ، راهبردی و اولویت دار رییس قوه قضاییه درپیاده کردن منویات مقام معظم رهبری است.

 

وی افزود:در همین راستا پرونده قتل پس از گذشت حدود 6 سال ، مربوط به مهرزاد باستان فر اهل تسنن و از شهرستان چابهار استان سیستان و بلوجستان منجر به صلح و سازش شد.

 

رییس کل دادگستری لرستان گفت: این اقدام خدا پسندانه به میمنت هفته وحدت و عمل به فرامین پیامبر اکرم (ص) رسول مهربانی و در راستای فرامین و منویات مقام معظم رهبری صورت گرفت که در مراسمی خانواده اولیا دم "اعظم علی صادقیان" به خاطر رضای خدا  قاتل را بدون دریافت حتی یک ریال دیه و هزینه سند نویسی محضر رسمی بخشیدند و وحدت شیعه و سنی در بخشش خانواده مقتول تجلی یافت.

وی افزود:درراستای دستورالعمل ستاد صبر که به تصویب ریاست قوه قضاییه رسیده در هر شهرستان استان لرستان بیش از دهها شبعه صلح و سازش ویژه قتل های عمد تشکیل شده است.

 

رزم یادآورشد:صلح و سازش در پرونده های قتل در لرستان با تلاش خستگی ناپذیر معتمدان محل صلح جویان و صلح یاران در این استان صورت می گیرد.

 

خبرنگار: محسن مهرابی

 

عکاس: سجاد درویشی

لینک کوتاه: http://safirelorestan.ir/id/5692

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات