آغاز جشنواره موسیقی فجر از فردا در لرستان

 

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت:جشنواره موسیقی فجر از فردا(دوشنبه) در استان به مدت یک هفته آغاز خواهدشد.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیرلرستان رضا نیازی در حاشیه اختتامیه جشنواره فیلم فجر، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: اجرا‌های صحنه‌ای این دوره از جشنواره با حضور گروه‌های موسیقی در بخش‌های مختلف با ۳۰ اجرای گروه‌های محلی و سنتی در چهار کنسرت پاپ به روی صحنه می روند.

 

وی به حضور ۲۹۴ هنرمند بومی لرستانی در این دوره از جشنواره اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۵۲ هنرمند زن و ۲۴۲ نوازنده مرد هستند.

 

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: جشنواره موسیقی فجر در تالار شهید آوینی خرم‌آباد (سینما کیو) از ساعت ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۳:۳۰ برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تنوع موسیقایی در این دوره از جشنواره وجود دارد، افزود: برنامه‌های مختلفی برای هرچه بهتر برگزار شدن این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است.

 

نیازی به برگزاری «شب راویان موسیقی لرستان» در این دوره از جشنواره اشاره کرد و یادآورشد: در این شب پیشکسوتان موسیقی لرستان به اجرا خواهند پرداخت.

 

وی بخش دیگری از این جشنواره را اجراهای آموزشی ویژه هنرجویان هنرستان پسران عنوان کرد و افزود: برگزاری شب آواها و نواها، شب موسیقی زورخانه‌ای و ترانه‌سرایان از دیگر بخش‌هایی است که در این جشنواره تدارک دیده شده است.

 

معاون هنری، سمعی و بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه شهرستان‌های پلدختر و نورآباد به صورت همزمان میزبان جشنواره خواهند بودگفت: هنرمندان دیگر شهرستان‌های استان نیز برای اجرا در خرم‌آباد حضور خواهند داشت.

 

وی با اشاره به اینکه تماشای اجراهای محلی برای عموم مردم رایگان هستند افزود: علاقه‌مندان می‌توانند بلیط‌های کنسرت‌های موسیقی را درhttps://www.iranconcert.com/ تهیه کنند. 

 

نیازی یادآورشد: میزبانی از جشنواره‌های ملی فجر فرصتی است تا هنرمندان استان با شرکت‌کنندگان این رویدادها به تبادل نظر و گفت وگو بپردازند که این امر موجب شکوفایی هر چه بیشتر هنر در استان می شود.

 

سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری رضا مهدوی از دوشنبه تا شنبه -۲۳ تا ۲۸ بهمن ماه- در بخش‌های رقابتی (جایزه باربَد) و غیررقابتی در تهران و ۱۴ استان دیگر کشور برگزار می‌شود.

 

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/8926

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات