مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان:

طرح ملی «مسطوار» دراستان برگزار می‌شود/هدف گفتمان سازی معارف قرآن

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت:اجرای  طرح مسطورا "زندگی با آیه ها" به معنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآن در دستور کار این اداره کل است.

 

حجت الاسلام مهدی قدرتی روز دوشنبه در حاشیه کارگاه توجیهی طرح زندگی با آیه‌ها در شهرستان پلدختر در گفت و گو با خبرنگارپایگاه خبری سفیرلرستان اظهار کرد: "مسطورا" طرح جدیدی از برنامه‌های قرآنی است که با هدف ترویج وگفتمان سازی ۱۵۰ آیه از کلام الله مجید براساس مطالبات رهبر معظم انقلاب طی سه سال در جامعه است که هر سال بنابر این وظیفه و دغدغه مندی  ۵۰ فراز از آیات قرآن به صورت ۳۰ فراز محوری و ۲۰ فراز حول آن به اجرا در می‌آید.

 

وی افزود: آیاتی که در قالب طرح "مسطورا" به آن پرداخته می‌شود بر اساس مباحث طرح کلی اندیشه‌های اسلامی و مربوط به مسائلی است که بر اعتقادات تاکید دارد و در زندگی مردم دخیل است و در واقع به انسان می‌آموزد که چگونه باآیات زندگی کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان به تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: امسال در ماه مبارک رمضان نسبت به سال های گذشته برنامه های متفاوت تری در استان برگزار می شود و تبیین مفاهیم قرآنی در قالب طرح "مسطورا" با عنوان زندگی با آیه‌ها یکی از این برنامه‌ها می‌باشد.

 

وی افزود: برای اجرای طرح "مسطورا" تبلیغات محیطی و استفاده از بستر فضای مجازی در دستور کار است و آموزش و حفظ آیات بر اساس شرایط خاص برای گروه‌های سنی مختلف به اجرا در خواهد آمد.

 

 حجت الاسلام قدرتی  بر اطلاع رسانی طرح "مسطورا" یا زندگی با آیه‌های قرآن از سوی رسانه‌ها تاکید کرد و یادآورشد: برای اطلاع رسانی در راستای اجرای این طرح لازم است همه دست به دست هم دهیم تا این برنامه که سراسر خیر و برکت است به گوش همگان برسد.

 

وی افزود: کلیپ‌هایی در راستای اجرای  طرح "مسطورا" توسط اداره فرهنگ . ارشاد اسلامی در زمینه آموزش،حفظ مفاهیم ،تدبر در آیات، تهیه کاربرگ‌های آموزشی برای کودکان و ویژه برنامه‌های فرهنگی پیرامون این فرازها انجام می‌شود.

 

 مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری برنامه‌هایی در لرستان هدف از اجرای طرح "مسطورا"  را تبدیل آیه‌های قرآنی به گفتمان در قالب چهار گام در جامعه دانست و گفت:  گام نخست این طرح شامل رساندن فرازهایی به سمع ونظر حداقل یک سوم جامعه است و ایجاد انس  و الفت 50 میلیون نفر در کشور با مفاهیم آیات گام دوم آن است.

 

 وی افزود: گام سوم در اجرای طرح "مسطورا" حفظ ۵۰ فراز از قرآن کریم و ایجاد فرهنگ کنشگری بر مبنای تعلیم و تدبر در این آیات گام چهارم آن است.

 

 حجت الاسلام قدرتی یادآورشد: جزخوانی قرآن کریم و آموزش مبلغین و مبلغات از دیگر برنامه‌های مهم امسال در ماه مبارک رمضان است و  با توجه به تداخل ماه رمضان با فروردین ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی خوبی برای ایجاد بسترهای تبلیغی استان در بین مسافران نوروزی صورت گرفته است.

 

خبرنگار-  محسن مهرابی

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9011

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات