حاج حسن بیرانوند نامزد انتخابات مجلس در خرم آبادو چگنی:

رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی اولویت نخست است

 

 

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم آبادو چگنی اظهار کرد: کاهش و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم درشرایط کنونی باید اولویت نخست باشد چراکه بسیاری از معضلات جامعه از این طریق برطرف خواهدشد.

 

«حاج حسن بیرانوند» با کد انتخاباتی  152 در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری سفیرلرستان معتقد است:نمایندگان مجلس دوازدهم باید به رفع مشکلات معیشتی مردم توجه وافر داشته و در زمینه مهار تورم ، تثبیت قیمت ها و تنگناهای اقتصادی با تلاش و پیگیری گام های موثری بردارند.

 

وی انگیزه خود برای حضور در عرصه رقابت انتخاباتی را وجود نابسامانی های اقتصادی و معیشتی در استان دانست و آن را از مهم ترین مسائل امروز جامعه عنوان کرد و افزود:رفع دغدغه های حوزه اقتصاد و معیشت می تواند با همسویی بین مجلس و دولت ، با برنامه ریزی لازم برطرف شود که در این زمینه به انتصاب مدیران متخصص ، متعهد و صاحب نظر وکارآمد نیاز است.

 

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم آبادو چگنی به معضل بیکاری در لرستان اشاره کرد و گفت: غول بیکاری  بر آسمان لرستان  سایه افکنده وجوانان تحصیل کرده زیادی در این استان با آن دست و پنجه نرم می کنند که این خود مسئله ای بسیار آسیب زا در حوزه های مختلف فردی و اجتماعی است.

 

 وی با بیان این که لرستان سومین استان از نظر نرخ بیکاری در کشور است ، افزود: بر اساس آمار نرخ بیکاری در کشور 7.6 درصد است که این میزان در لرستان 11.1 درصد می باشد که رفع این معضل نیازمند برنامه ریزی به ویژه در زمینه احداث زیرساخت های لازم و جذب سرمایه گذار به استان و استفاده از ظرفیت ها است.

 

"بیرانوند" یادآورشد: لرستان با قرارگرفتن در مسیر کریدور شمال – جنوب دارای موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتکی خاص و ظرفیت های اقتصادی فراوانی از جمله چشم اندازهای بکر و بی نظیر گردشگری است اما متاسفانه مردم از مواهب آن بهره مند نیستند.

 

وی با بیان این که احیای کارخانه ها  و واحدهای تولیدی راکد و تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام باید از اولویت برنامه های نمایندگان مجلس دوازدهم باشد، افزود: متاسفانه از بخش خصوصی و سرمایه گذاری در استان حمایت موثر نشده و سیاست های کلی اصل 44  قانون اساسی ناقص اجرا یا با فساد همراه بوده که موانع اصلی اجرای این سیاست ها باید واکاوی و در رفع آن چاره اندیشی شود.

 

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم آبادو چگنی گفت: اجرای موثر و کارآمد سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی از ضروریات برای ایجاد زیرساخت ها در لرستان است و نماینده باید در ارتباط مستقیم و شفاف با مردم و در راستای مطالبات و رفع چالش های پیش روی آنان تلاش کند نه این که احزاب سیاسی به جای مردم تصمیم بگیرند.

 

وی به 2 وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: قانون گذاری و نظارت برحسن اجرای قانون وظیفه اصلی نمایندگان است که به هر 2 بعد این وظایف باید توجه داشته باشند ضمن این که قانون باید تامین کننده و تضمین کننده نیازها و منافع اقشار و آحاد مختلف مردم باشد.

 

"بیرانوند" یادآورشد: قانون در جامعه کم نیست و مشکلی در این زمینه احساس نمی شود اما در بعد نظارتی ضعیف عمل شده که نمایندگان مجلس دوازدهم باید این نقیصه را با تصویب قوانین منطبق با نیازهای جامعه و ریل گذاری درست در جهت اجرای قوانین توسط دولت و در راستای رفع مشکلات مردم و کشور ، به خوبی و با نظارت جدی تقویت کنند.

 

وی افزود: نماینده باید با هدف خدمت به مردم  و با تصویب قوانین شفاف و کارآمد راه هرگونه فساد ، قانون گریزی و رانت خواری را مسدود سازد که فساد ناشی از کم کاری مجلس است همچنانکه مجلس قوی را نمایندگان قوی تشکیل می دهند.

 

این داوطلب مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی گفت: مجلس دوازدهم به نمایندگانی نیاز دارد که بتوانند در حوزه های بین المللی نیز صاحب ایده و نظر باشند و در این زمینه اشراف کامل داشته و در ارتباط با مسائل کلان کشور نیز به نفع مردم و مصالح کشورتصمیم گرفته وموثر واقع شوند.

 

وی نظارت برفعالیت مدیران را از وظایف نمایندگان دانست و افزود: درست است که نماینده حق دخالت در امور اجرایی ندارد اما می تواند برای رفع مشکلات مردم بر انتصاب مدیران قوی،کارآمد و خدمتگزار مردم نظارت کند.

 

"بیرانوند" شعار خود را گفتمان ، تحول و مبارزه با فساد دانست ویادآورشد: نماینده باید به دور از منافع شخصی وامدار هیچ وزیری نباشد و به وزیرانی که دارای تخصص ، تعهد ، تجربه و توانمندی و شایستگی هستند و می توانند مشکلات کشور را برطرف سازند ، رای اعتماد دهد.

 

وی با بیان این که محکم و با صلابت از حقوق مردم لرستان دفاع و حمایت خواهم کرد ، افزود: درصورت راهیابی به مجلس شورای اسلامی ،برای غلبه بر مشکلات پیش روی مردم از نخبگان و بزرگان طوایف باظرفیت اتحاد ، همدلی و انسجام استفاده خواهم کرد

 

داوطلب مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی پیگیری رونق مسکن، قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان ، ساماندهی کارمندان دولت ، برخورد با مفاسد اقتصادی و فرار مالیاتی ، رانت خواری و تقویت نظارت مالی  را از دیگربرنامه های خود اعلام کرد.

 

" بیرانوند" از حمایت و حضور مردم تقدیر کرد و گفت: دنبال وعده های توخالی به مردم نیستم چرا که این کار زمینه ساز بی اعتمادی در مردم نسبت به نظام و کشور است بلکه معتقدم باید بتوان از دولت به عنوان قوه مجریه برای رفع تمام کمبودها ، فقر ، تورم و گرانی و مرتفع کردن مشکلات وعده گرفت.

 

"حاج حسن بیرانوند" نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی ، نماینده مشاور رییس جمهور در دستگاه های اجرایی ، کارشناس ارشد حقوق و بازنشسته وزارت دفاع ، عضو شورای فرماندهی و نمایندگی ولی فقیه سپاه لرستان ، مسوول امور استان های شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران ، مشاور استاندار و مسوول هماهنگی امور ایثارگران و دبیر جمعیت جانبازان لرستان را در کارنامه خدمتی خود دارد.

 

خبرنگار- یگانه مهرابی

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/8976

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات