عدم صدور کارت پوشش خبری انتخاباتی /خودداری از ورود خبرنگاران به فرمانداری پلدختر تامل برانگیز است

 

فرماندار پلدختردر اقدامی تامل برانگیز و معنادار از صدور کارت ویژه پوشش خبری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و ورود خبرنگاران به فرمانداری خودداری کرد.

 

به گزارش روز پنج شنبه خبرنگار پایگاه خبری سفیرلرستان ،در شرایطی که اطلاع رسانی ، شفاف سازی و آگاهی بخشی از سیاست های دولت انقلابی و مردمی  است، اما فرماندار پلدختر با خودداری از ورود خبرنگاران و حتی ممانعت از پاسخ به تماس های مکرر آنان در جریان بسیار پر اهمیت و رویداد مهم انتخابات، مردم را از حق مسلم خود یعنی اطلاع رسانی درست از روند و نتیجه انتخابات محروم ساخته است.

 

این اقدام فرماندار پلدختررا می توان به معنی نادیده انگاشتن نقش رسانه در اطلاع رسانی این مهم و قهر با خبرنگاران تلقی کرد و برخلاف دوره های گذشته انتخاباتی می باشد که برای حضور خبرنگاران از سوی فرمانداری کارت ویژه پوشش خبری صادر می شد.

 

به فرض این که این کار براساس ابلاغی از سوی ستاد انتخابات استان صورت گرفته باشد ،فرمانداری پلدخترمی توانست طی یک هماهنگی خبرنگاران را در جریان دلیل این ممنوعیت قرار دهد.

 

خودداری از ورود خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی به فرمانداری در انتخابات،نوعی توهین تلقی و این اقدام با سیاست های اصولی دولت کار و کرامت مغایرت دارد از این رو سوالات زیادی در اذهان ایجاد می کند و این امر موجب اعتراض اصحاب رسانه و خبر در شهرستان پلدختر شده است.

 

این در حالی است که با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی از روند انتخابات در مرکز استان و سایر شهرستان ها برای ورود خبرنگاران به استانداری و فرمانداری ها درجهت اطلاع رسانی به موقع  به مردم کارت تردد صادرشده و اما فرماندار پلدختر همچنان بر این اقدام خود مصر و دلیلی ارائه نکرده است.

 

خوب است مسوولان سلیقه ای عمل نکرده و چنانچه شائبه ای نیز وجود دارد چاره کار خودداری از حضور خبرنگار نیست و چه بسا با این اقدام و عدم آگاهی بخشی به مردم اوضاع بدتر شود پس بهتر است نگرش خود را نسبت به ابزارهای کارآمدی مانند رسانه که بیشترین تاثیر در ایجاد امید و نشاط در مردم را با انعکاس اقدام ها ، عملکردها و دستاوردهای  نظام و دولت دارد، اصلاح کنند.

 

خبرنگار- یگانه مهرابی

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/8986

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات