استخراج گنجینه دوران دفاع مقدس دست ظریف هنرمندان را می طلبد

 

یادداشت:غلامرضا مهرابی روزنامه نگار

 

پایگاه خبری سفیرلرستان- هفته دفاع مقدس یادآور مقاومت و ایستادگی ۸ ساله ملت ایران ،حماسه سازی و ایثارگری رزمندگان در جبهه‌های جنگ است.

 

جنگی که با تجاوز و حمله ددمنشانه رژیم بعث عراق با وجود صدام دیکتاتوری که مقام معظم رهبری او را احمق خطاب می‌کنند و به پشتوانه و حمایت اکثر کشورهای دنیا به سرکردگی آمریکا و استکبار جهانی به راه افتاد.

 

طی ۸ سال دوران دفاع مقدس ، دنیا به طرق مختلف با کمک‌های مالی، سیاسی، اطلاعاتی ، تبلیغاتی وتسلیحاتی دشمن بعثی را حمایت می کرد و بهترین فرزندان این مرز و بوم با دلی سرشار از ایمان ، عشق و ارادت به ارزش‌ها و آرمان‌های خدایی دل به دریا زدند و آن روزها با تمام وجود با احساس غیرت و حماسه ساز در مقابل دشمن ایستادند و جانانه از دین ، حیثیت و وطن دفاع کردند.

 

حماسه دفاع مقدس در واقع تحقق وعده‌های خداوند حکیم بود ،امتحان الهی که مردان خدا از آن سربلند بیرون آمدند، خداوند متعال مومنان را در برابر متجاوزان به ایستادگی دعوت فرموده و به جهادگران در راه خدا وعده پیروزی داده است.

 

مردان مردی که خالصانه دوری از خانواده را ترجیح دادند ،زندگانی دنیا را به اهل دنیا پیشکش کردند و جان خویش را به کف گرفته راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند.

 

رزمندگانی که در صحنه‌های ۸ سال دفاع مقدس حقایق را به نظاره نشستند ، نادیدنی‌ها را دیدند و پروانه وار و شجاعانه و دلیرانه در سربازی امام عصر(عج) و به پیروی از ولی زمان تا آخرین نفس ، مقابل کفر ، زیاده خواهی و تجاوز دشمن که در واقع آمیخته‌ای از تمام زور دنیا بود ، فقط با نیروی ایمان و باور ایستادند.

 

رزم و بزم دلاورانه و شیفتگی رزمندگان انقلاب اسلامی، شهدا، ایثارگران ،جانبازان و آزادگان در جبهه‌های حق علیه باطل ، در مقابل دشمن بعثی ، دنیا را خیره کرد و خداوند با دیدن این همه اخلاص،امید ، یک رنگی ، شهامت ، غیرت و شجاعت، آنان را یاری کرده و در این جدال نابرابر دشمن به زانو درآمد.

 

پاسخ این مقاومت ، ایثار و از خود گذشتگی ، اهدا فتح و پیروزی از سوی خداوند بود و حتی یک وجب از این خاک گلگون و عطرآگین به خون شهدا به دشمن واگذار نشد.

 

وقتی در ۸ سال دفاع مقدس انقلاب اسلامی با دست خالی مقابل نه تنها رژیم بعثی عراق بلکه در مقابل تمام ابرقدرت های دنیا  قرارگرفت ، هیچ چیز جز یاری خداوند و وعده‌های او نمی‌توانست، یاریگر رزمندگان ، جهادگران و مردان الهی باشد.

 

از این رو امام راحل پس از آزادسازی خرمشهر که با ایستادگی و مقاومت و جانبازی رزمندگان شهر خون نام گرفت ، فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

 

رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، سختی‌ها را به جان خریدند، سختی‌ها و مرارت‌هایی که تنها آنهایی می‌توانند آن را درک کنند که در عمق مسئله حضور داشتند و باید این ایستادگی و مقاومت توام با عشق و ایثار در دفاع از ارزش ها و وطن و حفظ هویت ایرانی – اسلامی در برابر هجمه های دشمن  به نسل های آینده منتقل شود.

 

خانواده شهدا ، پیشکسوتان جبهه و جنگ، ایثارگران، جانبازان وآزادگانی که درد و مشقت اسارت را پس از سال‌ها هنوز به تن دارند و یادگاران این دوران، حق بسیار بزرگی به گردن همه دارند.

 

پدران و مادرانی که به راحتی و فقط برای رضای خدا و کمک به دین خدا برگرفته از قیام و نهضت خونین عاشورا ، فرزندان و دلبندان خود را با رمز "یا زهرا(ع) " و توسل به ائمه(ع) از زیر قرآن رد می‌کردند تا به "هل من ناصر" امام خود پاسخ داده باشند.

 

دوران دفاع مقدس که مملو از قداست ها و لطافت ها است  به فرموده مقام معظم رهبری گنجینه ای است که استخراج آن  دست ظریف هنرمندان را می طلبد  چرا که با گذشت 43 سال از آغاز جنگ تحمیلی و 35 سال از پایان این دوران ، عظمت آن بیشتر نمایان و این امری طبیعی است که هر چه  از وقایع تاریخی دورتر شویم ابعاد و اثرات آن بیشتر قابل درک خواهدبود.

 

تهاجم و جنگ دشمن علیه ایران اسلامی همچنان بیش از پیش ادامه دارد و تنها شکل و مدل آن تغییر پیداکرده به گونه ای که با گذشت زمان دشمنان قسم خورده به شیوه های جدیدی در صدد نفوذ هستند و در جنگ ترکیبی تفکر و ذهن جوان و نوجوان ایرانی را مورد هجمه قرارداده اند اما همچنان روح ایثار و حماسه در دوران دفاع مقدس دژ محکمی برای رویارویی با هجمه های دشمنان است.

 

از این رو امروز باید این گنجینه را در ابعاد مختلف کاوید و استخراج و بازگو کرد و برای نسلی که آن را ندیده به گونه ای که بتواند آن را بفهمد وبه عمق  آن که اهداف وآرمانهای والای اسلام ،قرآن و شهدا است تشریح وتبیین شود تا به واقعیت امر در برابر هجمه های دشمنان، پی ببرند.

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/7996

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات