پلدختر دیار گذرگاه تاریخ/ جاذبه های طبیعی زیر پای گردشگران

 

 

پلدختردیار گذرگاه تاریخ با جاذبه های گردشگری زیبا و بی نظیر دیگان هرآدمی را مدهوش خود می کند.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیر لرستان پلدختر با اقليمي چهار فصل ،جاذبه هاي تاريخي و چشم اندازهاي بسيار زيبا به ويژه در فصل بهار كه گل و شكوفه و سبزه بر طبيعت نقش مي بندد هرساله پذيراي ميهمانان زيادي از اقصي نقاط كشور است.

 

شهرستان پلدختر با دارا بودن جاذبه هاي گردشگري فراوان تاريخي و زيبا مكان ها و تفرجگاه هاي تفريحي با لقب گذرگاه تاريخ در نوروز 1403 آماده استقبال از گردشگران نوروزي مي باشد.

 

وجود مناطق كوهستاني با نماهاي طبيعي و خدادادي و چشم اندازهاي زيبا در كنار جاده در پلدختر يكي از مكان هايي است كه گذر از آن در ذهن ها نقش خاطره مي بندد و فراموش نمي شود.

 

ورودي شمالي شهر پلدختر با وجود رودخانه كشكان در حاشيه جاده و پل تاريخي با قدمت مربوط به دوره ساساني خود يكي از جاذبه هاي گردشگري است كه همه ساله چشم مسافران زيادي را به خود خيره كرده و آنان با گرفتن عكس هاي يادگاري از اين بناي تاريخي بخشي از خاطرات خود را رقم مي زنند.

 

وجود تالاب هاي 11 گانه پلدختر با اقليم مناسب درختان ، گل ها ، نيزارها و پرندگان زيبا علاوه بر جاذبه هاي گردشگري فوق العاده داراي طبيعتي خدادادي و بكر است كه مسافران مي توانند بخشي از اوقات خود را همراه با ثبت زيباترين خاطرات در اين تفريح گاه هاي طبيعي و جنگلي سپري نمايند.

 

اين تالاب ها كه در گويش محلي به آن 'گري ' مي گويند شامل تالاب هاي ولي عصر (عج) ، تنگ فني ، زردابه و سياه مي باشد.

 

وجود تونل در ورودي شمالي شهر معمولان بازهم با طبيعت زيباي كوهستاني و جاري رودخانه كشكان در حاشيه كوه و تونل چشم انداز زيباي ديگري است كه چشم هر بيننده اي را به خود خيره مي كند.

 

پلدختر يكي از شهرهاي استان لرستان است كه به دليل گذر رودخانه در كنار آن پل هاي زيبا و تاريخي مانند كلهر معمولان ، كرو دختر و گاو ميشان را با طبيعتي بكر و زيبا در دل خود جاي داده است.

 

وجود غارهاي قديمي با قدمت زياد و كم نظير در سطوح جهاني مانند غار معروف كلماكره ، كوگان ، قلعه نصير ، تپه واشيان، كاروانسراي چمشك و غيره همه و همه بخشي از جاذبه هايي است كه موجب حك شدن خاطراتي خوش و به يادماندني در ذهن مسافران و گردشگران مي شود.

 

آبشارهاي زيباي افرينه و آبشار فصلي آب تاف مناطق تفريحي دهليج و بادامك و دشت هاي زيبا جايدر ، بن بازه و واشيان تنها گوشه اي از ظرفيت هاي گردشگري شهرستان پلدختر مي باشد.

 

وجود امامزادگاني همچون امامزاده احمد پا علم ، آقا سيد محمد معمولان ، مقبره هاي سيد سهل الدين ،خليل اكبر ، بابازيد و سيد علي در دره سيد چمشك نيز در اين شهرستان نمادهايي از غناي اسلامي اين منطقه است كه در ايام نوروز پذيراي مسافران است.

 

فاطمه مهرابی

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9091

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات