رییس دادگستری: قرارهای منتهی به بازداشت در لرستان کاهش یافت

 

 

رییس کل دادگستری لرستان گفت: قرارهای منتهی به بازداشت به طور قابل ملاحظه‌ای در استان کاهش پیدا کرده که این مهم حاصل تلاش های صورت گرفته است.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیرلرستان حجت الاسلام سعید شهواری روز چهارشنبه در جلسه شورای معاونان در سالن جلسات دادگستری استان اظهار کرد: دادستان ها باید در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشند تا تعداد ورودی به زندان کاهش یابد و افراد تا حد امکان از آثار و آسیب‌های بازداشت دور باشند.

 

وی کیفرخواست شفاهی را ظرفیت بسیار خوبی در راستای کاهش اطاله دادرسی دانست و افزود: روسای حوزه‌های قضایی باید بر گردش پرونده‌ها نظارت جدی داشته باشند تا مدت زمان دادرسی ها کم شود.

 

رییس کل دادگستری لرستان یکی از چالش‌های مهم دادگستری لرستان را افزایش ورودی پرونده‌ها دانست و گفت: باید توجه ویژه ای برای کاهش پرونده های ورودی صورت گیرد و در این راستا از تجربیات و شیوه‌های موفق دیگران نهایت استفاده و بهره‌برداری را برد.

 

وی بر تبدیل شعب نامتعارف به متعارف تاکید کرد و افزود: شعب تجدید نظر مسوولیت بیشتری بر عهده دارند و آخرین امید مردم برای احقاق حق هستند همچنین باید تعامل سازنده بین قضات و کارکنان حاکم باشد تا کارها به خوبی پیش رود.

 

حجت الاسلام شهواری یادآورشد: سرقت، رتبه اول جرایم ارتکابی را در استان به خود اختصاص داده است که در این راستا قرارگاهی با همت و همفکری همه مجموعه‌های مرتبط ایجاد خواهد شد.

 

رییس کل دادگستری لرستان گفت:  گواهی عدم سوء پیشینه در استان به صورت میانگین کمتر از چهار ساعت صادر می‌شود که این خدمن خوبی به مردم است..

 

 

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/8960

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات