رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان:

۲۵۳ کارآموز وکالت در استان پذیرفته شدند|رسیدگی به 525 پرونده معاضدتی و تسخیری

 

 

رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان گفت:با اجرای قانون تسهیل در سال جاری ۲۵۳کارآموز وکالت پذیرفته شدند.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سفیرلرستان غلامرضا رفیعی روز شنبه به مناسبت هفته وکیل مدافع در نشست خبری با اصحاب رسانه استان  اظهارکرد:این در حالی است که تنها 200 نفر کارآموز از سال۸۹ تا ۱۴۰۲ در لرستان پذیرفته شدند.

 

وی افزود:با اجرای قانون تسهیل متاسفانه با ورود فارغ التحصیلان حقوق با وجود عدم توانایی در دفاع از موکلان قانون دادرسی عادلانه و فعالیت وکلا زیر سوال می رود.

 

رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان گفت:یکی از مشکلاتی که در شعب دادگستری لرستان برای اجرای طرح تسهیل وجود دارد کمبود مکان است چرا که کارآموزان بر اساس آیین نامه وکالت مصوب ۱۴۰۰باید حداقل به مدت 6 ماه روزانه برای مطالعه یک پرونده و گزارش کار در این شعبه ها حاضرشوند و این کار به عهده کانون وکلا ودادگستری است.

 

وی بر لزوم اصلاح این مصوبه از سوی مجلس شورای اسلامی تاکید و اظهارامیدواری کرد:این موضوع از سوی رسانه ها در کنار جامعه حقوقی پیگیری شود.

 

رفیعی یادآورشد: ۷۶۰ نفر وکیل پایه یک دادگستری از زمان تشکیل کانون وکلا تا کنون در لرستان تربیت و به کار مشغول شده و از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۲۵‌ پرونده برای دفاع به وکیل معاضدتی و تسخیری سپرده شده که از این تعداد100 پرونده تسخیری و مابقی معاضدتی هستند.

 

وی افزود:22 پرئنده مربوط به موسسات حقوقی غیرمجاز امسال در کمیسیون ثبت و بررسی شده که 12 مورد آن پلمپ و 10 پرونده در این زمینه در دادگستری استان همچنان در جریان است.

 

رییس هیات مدیره کانون وکلای لرستان گفت: در سال جاری ۷۹ پرونده  برای وکلای متخلف استان صادرشده که از این تعداد ۵۰ پرونده قرارصادرشده ۳۶  پرونده منع تعقیب و ۱۱ پرونده قرارجلب به دادسرا و سه پرونده نیز رد صلاحیت شدند.

 

وی با بیان این که سابقه تاریخی وکالت به سال ۱۲۹۱ در قانون وزارت عدلیه بر می گردد، افزود:  این قانون در سال های ۱۳۱۵ و ۱۳۱۶ به صورت اختصاصی تصویب شد و وظایف وکیل بر اساس قانون مشخص شد.

 

رفیعی کمبود متخصص حقوق در قوه مقننه را یکی از مشکلات قوانین در این زمینه دانست و یادآورشد: هر چه حقوق دان و متخصص حقوق در مجلس شورای اسلامی بیشتر باشد قوانین بهتر وضع خواهدشد و نمایندگان با تجربه حقوق می توانند قوانین حقوقی در حوزه مربوطه و کمیسیون در مجلس به کارگیرند.

 

خبرنگار- محسن مهرابی

 

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/8968

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات