پوشش ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار لرستان به ۹۵ درصد رسید

 

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: پوشش ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به ۹۵ درصد رسیده و مجوزهای لازم جهت احداث سایت های جدید برای روستاهای باقی مانده نیز صادر شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیرلرستان، مجتبی صارمی روز چهارشنبه درجلسه کنترل پروژه توسعه ارتباطات روستایی استان ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده توسط اپراتورهای سیار در این حوزه افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۰۴ روستای بالای ۲۰ خانواراستان در قالب احداث سایت جدید و یا ارتقای فناوری از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

 

وی افزود: با اجرای این پروژه ها پوشش ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان به ۹۵ درصد رسیده است و مجوزهای لازم جهت احداث سایت های جدید در ۷۰ روستای باقی مانده از طرف وزارت ارتباطات صادر و جهت اجرا به اپراتورهای های سیار همراه اول و ایرانسل ابلاغ شده ست.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان به بهره برداری ازاین سایت ها در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: باتوجه به شرایط کوهستانی و سخت گذر بودن برخی مناطق استان، تامین پهنای باند مورد نیاز برخی از سایت های ارتباطی در مناطق روستایی با مشکل مواجه بود که با پیگیری های به عمل آمده و مساعدت مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات در اوایل دولت سیزدهم مجوز احداث حدود هزار کیلومتر فیبر نوری صادر شد.

 

وی افزود: این مجوز جهت اتصال سایت ها، مراکز مخابراتی روستایی و مسیرهای بین شهری در قالب ۲ فاز صادر شد که ۲۵۵ کیلومتر فاز یک پروژه به صورت کامل اجرا و حدود ۱۸۵ کیلومتر از فاز دوم نیز اجرایی شده است.

 

به گفته صارمی مابقی طرح در دست اقدام می باشد که با اجرای این طرح علاوه بر ایجاد مسیر محافظت شده برای شهرهای استان، پایداری شبکه ارتباطی نیز محقق خواهد داشت .

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/8980

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات