عملیات غرس ۵۰۰ هزار اصله نهال در پلدختر آغاز شد

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی عملیات غرس ۵۰۰ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در این شهرستان آغاز شد.

 

اسماعیل سعیدی فر روز سه شنبه در حاشیه کاشت نهال در پلدختر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری سفیرلرستان اظهار کرد: از این تعداد اصله نهال امروز با حضور جمعی از مسوولان 50 اصله نهال در خیابان ساحلی شهر پلدختر غرس شد.

 

وی افزود: 800هزار اصله نهال از ابتدای سال جاری تاکنون از گونه های جنگلی در عرصه های طبیعی در شهرستان غرس شد.

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر گفت: یک نهالستان مربوط به این اداره با تولید 300 هزاراصله نهال و سه نهالستان بخش خصوصی زیرنظر اداره منابع طبیعی  در مجموع ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید کردند.

 

وی افزود: تفاهم نامه مشارکتی مبنی بر تولید و کاشت نهال توسط بخش خصوصی و مشارکت مردمی با اداره منابع طبیعی منعقد شد و تعهد این  اداره تولید  یک میلیون اصله نهال بودکه توسط اداره کل به ۸۰۰ هزار اصلاح شد.

 

سعیدی فر با تبریک روز درختکاری و گرامیداشت هفته منابع طبیعی ، حفاظت از محیط زیست را وظیفه ای همگانی دانست و یادآورشد:درختان موجواتی زنده هستند که علاوه بر بعد زینتی به عنوان ریه های شهر و حیات سالم مردم در شهرها و روستاها محسوب و سرمایه برای نسل های آینده هستند و نقش موثری در ذخیره سازی آب در خاک دارند.

 

پانزدهم تا بیست و دوم اسفند در تقویم کشور هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

 

خبرنگار- محسن مهرابی

 

 

 

 

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9019

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات