۱۵۰ میلیارد تومان  برای تکمیل ایستگاه پمپاژ «دشت جایدر» پلدخترنیاز است

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: برای تکمیل ایستگاه پمپاژ «دشت جایدر» شهرستان پلدختر ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیرلرستان، داریوش حسن‌نژاد در گفت‌وگو باخبرنگاران، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شرکت آب منطقه‌ای مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف تأمین آب شامل سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و انتقال آب، ساخت ایستگاه‌های پمپاژ و کانال‌های آبرسانی مطابق سیاست‌ها و برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب وزارت نیرو است.

 

وی افزود: در این راستا پروژه انتقال آب «دشت جایدر» شهرستان پلدختر باهدف تأمین آب هزار و ۹۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه با طول ۹ هزار و ۷۳۰ متر در دست اجرا است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، گفت: ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری زهکشی «دشت جایدر» دارای هفت الکتروپمپ هر کدام به قدرت ۳۵۵ کیلووات بوده و ظرفیت خط انتقال آن 2 هزار و 950  لیتر بر ثانیه است.

 

وی با بیان اینکه این پروژه هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: اعتبار مصوب سال ۱۴۰۲ برای اجرای این طرح ۹۰۰ میلیارد تومان بوده و ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن موردنیاز است.

 

حسن نژاد یادآورشد: در بخش ایستگاه‌های پمپاژ، این شرکت توانسته است با اقدام ها و پیگیری‌های مستمر، گام‌های مؤثری را برداشته به‌طوری‌که در حوزه اجرایی، ایستگاه‌های پمپاژ «جایدر»، «واشیان» و «چم مهر» در شهرستان پلدختر، ایستگاه پمپاژ «فیض‌آباد» الشتر و ایستگاه پمپاژ «نیله» خرم‌آباد، در دست‌ساخت و اجرا هستند.

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9030

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات