۱۳۰ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی سالانه در لرستان مصرف می شود

 

 

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت:‌ ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی سالانه از طریق منابع چاه و چشمه در این استان تامین و مصرف می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیرلرستان یاسر اکبریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سرانه مصرف آب شرب برای هر فرد در حالت نورم و استاندارد ۱۳۰ تا۱۵۰ لیتر می باشد که این عدد در استان برای هر فرد بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ لیتر است.

 

وی بر ضرورت صرفه جویی در منابع آبی استان تاکید کرد و افزود: منابع تامین آب شرب در تمامی شهرستان های استان، چشمه ها و چاه ها هستند اما در شهر خرم آباد آب شرب از طریق چشمه تامین می شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: در اسفندماه پارسال ۱۱ میلیون متر مکعب آب در لرستان تولید و مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها پنج درصد افزایش مصرف داشتیم در حالی که پیش بینی ما افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی بود.

 

وی به بارندگی های روزهای اخیر و پیش رو اشاره کرد و افزود: با توجه به شدت بارندگی ها، تدابیری اندیشیده شده که مشکلی از نظر تامین آب شرب استان وجود نداشته باشد و خوشبختانه منابع در سطح پایداری قرار دارند.

 

اکبریان در خصوص پدیده چهارساله خشکسالی حاکم بر کشور و استان و تاثیر بارندگی های اخیر بر افزایش منابع آبی یادآورشد: بنا بر اعلام سازمان هواشناسی در برخی شهرها همچون بروجرد وضعیت منابع آب شرب مثبت شده و در برخی شهر ها همچون الیگودرز و ازنا همچنان منفی است.

 

 

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9107

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات