معاون راهداری کشور:

‌تردد در محور پلدختر- خرم‌آباد تا ۲روز آینده برقرار می شود

 

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: تا 2 روز آینده تردد در محور پلدختر - خرم‌آباد برقرار و کارهای اساسی از قبیل دیوارسازی و آسفالت بخش‌های تخریبی تا یک الی2  ماه آینده به مرور انجام می‌گیرد.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیرلرستان» رضا اکبری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از محور پلدختر - خرم‌آباد اظهارکرد: محور قدیم پلدختر - خرم‌آباد بر اثر بارش‌های چند روز گذشته دچار آسیب شد به‌طوری‌که در برخی نقاط آبشستگی در حاشیه محور، ریزش سنگ و ِگل‌و‌لای به داخل جاده رخ داد، همچنین در یک نقطه تقریباً گلوگاهی نیز تخته سنگ بسیار بزرگی از دامنه ارتفاعات رها و سبب شکسته شدن و قطع ارتباط شد.

 

وی افزود: نقطه آسیب‌دیده مذکور جای مانور ماشین‌آلات زیادی ندارد، هرچند ماشین‌آلات در این نقطه به اندازه کافی وجود دارد تا بتوان این محور را به وضعیت و حالت عادی برگرداند.

 

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه کار خاکریزی این مسیر تا چند روز دیگر ادامه دارد ، گفت: این خاکریزی به این دلیل است که بتوان عرض کافی را برای این نقطه ایجاد کرد و تردد را به حالت عادی برگرداند.

 

وی افزود: ظرف مدت یک تا 2 روز آینده تردد در محور پلدختر - خرم‌آباد برقرار و کارهای اساسی از قبیل  دیوارسازی، آسفالت بخش‌های تخریبی و همچنین ایجاد حفاظ طی یک الی2 ماه آینده به مرور انجام می‌شود.

 

اکبری یادآورشد: این جاده در جریان سیلاب سال ۹۸ خسارت قابل توجهی دید که از همان سال دستگاه‌های مختلف استان لرستان در این محور فعال شده و راهداری لرستان و سازمان راهداری کشور پروژه‌های زیادی در این محور برنامه‌ریزی کرد.

 

وی افزود: در سیلاب سال ۹۸ بیش از ۱۰ دستگاه پل در محور پلدختر- خرم‌آباد دچار شکستگی و تخریب شدند که همه این پل‌ها احداث و به بهره‌برداری رسیدند.

 

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشورگفت: در پی وقوع سیلاب بخش‌هایی از این محور به طور کامل تخریب و آسفالت و روشنایی آن از بین رفته بود که بازسازی آنها انجام و هم‌اکنون وضعیت خوبی دارد.

 

وی افزود: ایمن‌سازی حاشیه محور پلدختر - خرم‌آباد تنها کار مهمی است که هنوز باقی مانده و کار جدی بر روی آن انجام نشده است که بر اساس برآورده‌های ما حدود ۱۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه رودخانه و در مجاورت جاده نیاز است تا بتوانیم ایمنی این محور را به سطح قابل قبول و بهتری برسانیم.

 

اکبری یادآورشد: سال‌ها است که نتوانسته‌ایم اعتبار لازم را جهت احداث ۱۵ کیلومتر از محل منابع ملی و استانی تامین کنیم و اعتبارات بحران نیز به این منظور اختصاص پیدا نکرد.

 

وی افزود: در چند روز گذشته در همان نقاط این محور مجدداً آبشستگی‌هایی رخ داد که برنامه داریم امسال به صورت نقطه‌ای کار احداث پنج کیلومتر دیواره را از اعتباراتی که در اختیار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، شروع کنیم.

 

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشورگفت: همچنین با بازدیدی که رئیس ستاد بحران کشور و مسئولان استانی و ملی از این محور دارند امیدواریم رقمی حدود هزار میلیارد تومان برای این محور تخصیص یابد تا بتوانیم دیوارسازی حاشیه این محور را تکمیل کنیم چون اگر دیوارسازی این مسیر جاده انجام شود این محور از آبشستگی‌ها و سیلاب‌های متوسط و نسبتاً شدید مصون می‌ماند و ایمنی آن به مقدار قابل توجهی افزایش می‌یابد.

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9108

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات