۲۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پمپاژهای جایدر و پمپاژ چم مهرپلدختر نیاز است

 

مدیر منابع آب پلدختر گفت: مبلغ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل طرح ایستگاه های پمپاژ جایدر و چم مهر این شهرستان نیاز است.

 

اکبر مهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارپایگاه خبری سفیرلرستان اظهار کرد:تکمیل شبکه آبیاری جایدر و ایستگاه پمپاژ چم مهراز مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان لرستان بود.

 

وی افزود: در این سفر به طور کلی مبلغ ۱۰۰ میلیارد به ترتیب ۵۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، ۲۰ میلیارد تومان توسط وزارت نفت و مبلغ ۳۰ میلیارد تومان وزارت نیرو و اعتبارات استانی به نسبت مساوی در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای شبه آبیاری ایستگاه جایدر اختصاص یافت.

 

مدیر منابع آب پلدختر گفت: پروژه ایستگاه پمپاژ جایدر با  121.13میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار استانی در مجموع  با تخصیص131.1 میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی 79.5 در حال تکمیل و بهره برداری می باشد.

 

وی افزود:در حال حاضر از یکهزار 900 هکتار شبکه ایستگاه پمپاژ جایدر  مقدار یکهزار و 500 هکتار شبکه  با ۹۵ درصد پیشرفت ساختمانی و تجهیزاتی برقی و مکانیکی ایستگاه اصلی احداث شده است.

 

مهری یادآورشد: ایستگاه فرعی یک این پمپاژ نیز  ۱۰۰ درصد و ایستگاه فرعی پنج و چهارآن  ۸۰ درصد پیشرفت دارند  که در مجموع یکهزار و 500 هکتار شبکه امکان بهربرداری موقت توسط زارعین را دارد.

 

مدیر منابع آب پلدختر گفت: عملیات باقیمانده پمپاژ جایدر شامل تکمیل شبکه ها و ایستگاه های فرعی است که تکمیل آن نیازمند ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

 

وی به شرح مصوبه ایستگاه پمپاژ چم مهرپلدختر اشاره کرد و افزود: مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل این  ایستگاه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۱ اختصاص یافت.

 

مهری یادآورشد: عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ چم مهربا تخصيص17.8 میلیارد تومان از اعتبارات سفر اول رییس جمهور به لرستان توسط سازمان برنامه و بودجه دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی می باشد که اتاق پمپاژ آن تکمیل و تجهیزات برقی و مکانیکی نیز در حال نصب می باشد.

 

وی اقدام های صورت گرفته پمپاژ جم مهر اشاره کرد و افزود: خط برق تا محل ایستگاه پمپاژ اصلی به طور کامل اجرا ، خط پمپاژ و شبکه اصلی آبیاری و زهکشی به طولچهار کیلومتر برای ۶۵۰ هکتار  نیز انجام شده است.

 

مدیر منابع آب پلدختر گفت: ساخت مجدد ایستگاه پمپاژ آسیب دیده از سیل چم مهر شامل ساختمان و خرید تجهیزات برقی و مکانیکی با پیشرفت ۷۵ درصد شامل عملیات قسمت بتن آرمه ساختمان ، تهیه و نصب سوله ساختمانی،  تهیه پمپ ها و ساخت تابلوهای برق به طور کامل وتهیه بخش عمده ای از کابل ها از اقدام های انجام شده برای راه اندازی این ایستگاه می باشد.

 

وی افزود:  انجام بخشی از سازه آبگیر و فعالیت جهت انجام کامل آن ، تهیه شیرآلات و اتصالات  مورد نیاز، اجرای یک کیلومتر خط فولادی ابتدای خط پمپاژ نیز از دیگر اقدام ها جهت تکمیل و راه اندازی پمپاژ جم مهر می باشد.

 

 مهری یادآورشد: عملیات باقیمانده ایستگاه چم مهر شامل تکمیل خط انتقال به طول ۳۰۰ متر ، نصب و راه اندازی الکترو پمپ ها و تکمیل حوضچه شیرآلات شبکه اصلی می باشد که در این راستا  مبلغ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

خبرنگار- محسن مهرابی

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9241

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات