پوستر سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در لرستان رونمایی شد

 

پوستر سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در لرستان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه رونمایی شد.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیرلرستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی از ۲۳ تا ۲۸ بهمن جاری، در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های دیگر  از جمله لرستان برگزار و جایزه ترانه،‌ جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در آیین رونمایی از پوستر سی‌ونهم جشنواره موسیقی فجر در لرستان به اهمیت جایگاه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: فرهنگ و هنر باید در خدمت ترویج انقلاب اسلامی باشد.

 

اعظم روانشاد اظهارکرد: با توجه به جایگاه و نگاه ویژه به حوزه هنر و هنرمند به مسئله انقلاب سالانه شاهد اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های متعدد با محوریت فجر در استان هستیم.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه انتقال مفاهیم انقلاب با محوریت فرهنگ و هنر در جامعه ضروری است، یادآورشد: برنامه‌های این دهه به عنوان ریسمانی برای بالا بردن عرصه فرهنگ، هنر، قرآن و رسانه در طی سال هستند و نقطه اوج برنامه‌های این اداره کل محسوب می‌شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه هنر و فرهنگ باید در خدمت ترویج انقلاب اسلامی در گام دوم باشد افزود: خوشبخانه هنرمندان لرستانی در این زمینه پیش‌رو هستند و حضور و همراهی هنرمندان در برنامه‌های مختلف از جمله دهه فجر جای خوشحالی بسیاری دارد.

 

روانشاد به میزبانی پنج جشنواره فجر در لرستان اشاره کرد و یادآورشد: هنرمندان استان توانستند در جشنواره‌های تاتر و سرود فجر افتخارآفرینی داشته باشند و طی چند روز گذشته نیز جشنواره تجسم هنر در استان افتتاح شد و آثار هنرمندان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به افتتاح سینما کیو خرم‌آباد در دهه فجر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این افتتاح همزمان با بازی ایران و ژاپن برگزار شد، خوشبختانه برد ایران خاطره خوبی را برای شرکت‌کنندگان رقم زد.

 

وی با اشاره به اینکه در جشنواره موسیقی فجر امسال نگاه کلانی به حوزه موسیقی لرستان وجود دارد افزود: این جشنواره امسال در بخش‌های موسیقی کودک و نوجوان، موسیقی مقامی، محلی و زورخانه‌ای از ۲۳ تا ۲۸ بهمن ماه برگزار می‌شود.

 

روانشاد با بیان اینکه معتقدم لرستان شعر و موسیقی را به دنیا هدیه داده است، یادآورشد: در این دوره از جشنواره موسیقی فجر تلاش شده محتوای کیفی وجود داشته باشد.

 

وی به رعایت عدالت جغرافیایی در این دوره از جشنواره موسیقی فجر در استان اشاره کرد و افزود: در شهرستان‌های استان برنامه‌های این جشنواره نیز اجرا خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه برگزاری کارگاه‌‌های آموزشی در کنار جشنواره‌ها موجب شناسایی استعدادها می‌شوندگفت:  با برنامه‌ریزی مناسب باید شاهد حضور پیشکسوتان و جوانان باشیم.

 

روانشاد ضمن تشکر از اصحاب رسانه به منظور پوشش رویدادهای فرهنگی هنری استان  افزود: اطلاع‌رسانی‌ در همه برنامه‌ها مهم است و امیدواریم که شاهد حضور پرشور و با کیفیت مخاطبان باشیم و یک جریان‌سازی موثر در فرهنگ و هنر لرستان رقم بخورد.

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/8919

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات