کارخانه تولید آهک هیدراته پلدختر در خرداد ماه به بهره برداری می رسد

 

استاندار لرستان گفت:کارخانه تولید آهک هیدراته پلدختر خرداد ماه به بهره داری می‌رسد.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیرلرستان "فرهاد زیویار" روز سه‌شنبه در دیدار با معاون وزیر صمت و ریبس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اظهارکرد:موضوع تامین مالی برق رسانی پروژه ی تولید آهک هیدراته پلدختر توسط ایمیدرومورد بررسی قرارگرفت و توافق های لازم در این زمینه انجام شد.

 

وی افزود: احداث کارخانه تولید آهک هیدراته و صنعتی در شهرستان پلدختر یکی از مصوبات سفر اول رببس جمهور به استان است که طی 2 سال گذشته با بیش از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

استاندار لرستان گفت: بخش واگذاری معادن و ورود ماشین آلات و تجهیزات (داخلی و خارجی) این پروژه انجام شده و در مرحله نهایی نصب کوره‌ها است.

 

وی افزود: در این دیدار در خصوص یکی دیگر از مصوبات سفر دور اول رییس جمهوری یعنی طرح کاغذ از سنگ در شهرستان الیگودرز با مشارکت ایمیدرو بحث و تبادل نظر شد.

 

زیویار یادآورشد: در این طرح، بخش‌های ساختمانی به صورت کامل انجام شده و برای تامین خطوط تولید اعتباری بیش از پنج میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: بخش اول ماشین آلات پروژه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز در کشور چین ساخته شده و در مرحله بارگیری می باشد و بخش دوم نیز در دست ساخت است.

 

استاندار لرستان اظهار امیدواری کرد: تابستان سال جاری خطوط تولید این پروژه نصب و به مراحل نهایی و بهره برداری برسد.

 

وی افزود: همچنین در این دیدار آخرین وضعیت طرح تولید شمش منیزیم از ماده معدنی دولومیت در شهرستان الیگودرز به عنوان یکی دیگر از مصوبات سفر رییس جمهور در استان با مشارکت و سرمایه گذاری ایمیدرو بررسی شد.

 

زیویار یادآورشد: برای این طرح تاکنون فرآیند جایگزینی و اعلام فراخوان های مرحله اول و دوم جهت مشارکت بخش خصوصی توسط ایمیدرو انجام شد.

 

وی افزود: مقرر شد تمامی مراحل ساخت و تکمیل پروژه به ویژه برای تسریع در روند ساخت توسط ایمیدرو انجام و اردیبهشت ماه پیش رو با انتخاب پیمانکار شروع عملیات اجرایی آن آغاز شود.

 

استاندار لرستان گفت: حجم سرمایه گذاری در این پروژه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال است و موارد پیشنهادی و زیرساخت‌های معادن و سرمایه گذاری های جدید ایمیدرو، مطالعات معدنی در قالب ۲ پهنه معدنی در استان لرستان دیگر موارد مورد بحث در این جلسه بودند.

 

 

 

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9165

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات