حمله ایران به اسراییل درسی برای متجاوزان بود

 

یادداشت- غلامرضا مهرابی روزنامه نگار

 

پایگاه خبری سفیرلرستان -نخستین حملات تلافی جویانه نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی، در حین ناباوری در برابر چشمان جهانیان ، پاسخی به جنایت‌های این رژیم جعلی به ویژه در ایران بود و درس بزرگی به هر متجاوزی داد که قصد حمله به منافع و ملت ایران در خاک ایران و چه خارج از این خاک را دارد.

 

برای بررسی ابعاد مختلف حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سوریه و شهادت جمعی از سرداران و مستشاران جمهوری اسلامی شاید هنوز خیلی زود است تا عمق خسارات در حوزه‌های مختلف انسانی، اقتصادی و سیاسی مشخص شود، زیرا عمق خسارات و خرابی‌ها به طور کامل مشخص نشده است و این در حالی است که رسانه‌های معاند و حامیان اسرائیل سعی در کوچک جلوه دادن خسارت‌های ناشی از این حملات را دارند.

 

حمله مستقیم ایران به خاک رژیم صهیونیستی اسرائیل دور از تصور و انتظار تحلیل گران رسانه‌ای و سیاسی و حتی تحلیل برخی رسانه‌های غربی بود و از چند روز قبل از این حمله ،مجریان شبکه‌های رسانه‌ای هرچه در این رابطه از تحلیلگران خود می‌پرسیدند آنها به پاسخ ایران از طریق حزب الله ،عراق یا یمن اشاره می‌کردند و یا قدرت و توان نظامی و هسته‌ای اسرائیل را به رخ می‌کشیدند و اذعان داشتند که ایران دست به حمله علیه اسرائیل نمی‌زند ،اما در حین ناباوری این اتفاق افتاد.

 

عملیات وعده صادق با رمز یا رسول الله (ص) همان طور که از سوی مقام معظم رهبری و افسران نظامی ایران وعده داده شده بود بدون کوچک‌ترین ترس یا ابایی و با شجاعت اتفاق افتاد و تعدادی از موشک‌ها و پهپادهای سپاه پاسداران در این حمله به اهداف مورد نظر اصابت کرد.

 

جلب توجه کانال‌های تلویزیونی اسرائیل و کشورهای عربی از جمله بی‌بی‌سی ،ایران اینترنشنال ،الجزیره ،WOA و سی‌ان ان به این حملات تا پایان ، نشانه اهمیت آن است و در عین حالی که برای آنها این موضوع غیر قابل باور بود، همچنان بخشی از فرود آمدن موشک‌های ایران در آسمان رژیم صهیونیستی را پخش کردند.

 

حمله سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل در حوزه بین المللی در پاسخ به عدم محکوم کردن حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، توسط سازمان بین‌الملل بود که آمریکا ،اسرائیل و همپیمانان آنان با تکیه بر قدرت نظامی و اقتصادی متوجه این موضوع بشوند که نباید تصور کنند بدون اذن آمریکا هیچکس در خاورمیانه حق حمله نظامی در قبال جنایت آنها را ندارد.

 

ضمن اینکه قدرت نظامی ایران و قابلیت حمله از فاصله یک هزار و ۲۰۰ کیلومتری و اصابت موشک به هدف در حمله هوایی به همگان اثبات شد.

 

از طرفی ملت ایران نه تنها در داخل بلکه حتی در خارج از کشور از حمله موشکی   و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی ابراز خوشحالی و شادمانی کردند و در همان شب حملات با سر دادن شعارهای الله اکبر ،مرگ بر اسرائیل و سپاه متشکریم، به خیابان‌ها آمدند چراکه غیرت و عرق ملی ایرانیان در هر نقطه از جهان که باشند در طول تاریخ ثابت شده و همچنان بقای سرزمین اجدادی خود را مدیون دلاور مردانی می‌دانند که بارها در برابر حمله‌های بزرگ جنگیدند و در مقابل تجاوزها و گستاخی‌های دشمنان به هر نحوی  ایستادگی کردند و گرچه گاهی شکست خوردند اما همواره متجاوزان را در تمدن و فرهنگ دیرینه خود خرد کردند.

 

شب حملات ایران به رژیم صهیونیستی که در حین ناباوری صورت گرفت، تنها شبی بود که مردم مظلوم غزه از شر حملات اسرائیل در امان بودند و این حملات موجب شادمانی جهان اسلام به ویژه فلسطینیان شد و کشورهای مسلمان مانند یمن، حزب الله سوریه ،لبنان و عراق نیز از این قدرت‌نمایی ابراز خوشحالی کردند و قوت قلب بیشتری گرفتند.

 

رسانه‌های غربی و طرفداران اسرائیل همچنان بعد از حملات ایران به پایگاه‌های نظامی اسرائیل تمام سعی و تلاش خود را برای ناچیز جلوه دادن این حملات به کار گرفتند اما اصابت برخی از این موشک‌ها و پهپادها به اهداف و تحمیل خساراتی به پایگاه‌های نظامی و شبکه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در فضای مجازی خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.

 

نظامیان ایران در حمله تلافی جویانه به پایگاه‌های نظامی و شبکه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی قصد حمله به مراکز اداری و مسکونی و کشتن غیر نظامیان را نداشتند و در این حمله به رژیم کودک‌کش صهیونیستی ثابت شد که سپاه پاسداران مانند آنها وحشی نیست تا در پی کشتن زنان و کودکان باشد بلکه مراکز نظامی آنها را هدف قرار داده و بخشی از این موشک‌ها و پهپادها علی رغم آمادگی کامل اسرائیل ،دفاع آمریکا از رژیم صهیونیستی در حفاظت از آسمان این رژیم جعلی و کمک برخی کشورهای عربی ،به هدف خورده و موجب خساراتی شد.

 

آمریکا که مدام حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام می‌کرد و ادعا داشت برای ره‌گیری موشک‌های ایران علیه اسرائیل یک میلیارد دلار هزینه کرده ،اما پس از حملات ایران از این رژیم خواسته تا آتش جنگ را شعله‌ورتر نسازد.

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9196

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات