مدیرکل راهداری لرستان:

۵ کیلومتر دیوار بتنی در مسیر جاده پلدختر - خرم‌آباد احداث می‌شود

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در راستای ایمن‌سازی، پنج کیلومتر دیوار بتنی در مسیر جاده پلدختر - خرم‌آباد احداث می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیرلرستان، مرتضی شیروانی در گفت‌وگو باخبرنگاران، اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز این طرح یعنی از ۲۵ اسفندماه گذشته، ۲۸۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک‌وسنگین برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند.

 

وی افزود: باتوجه‌به بارش‌های سنگین برف‌وباران در ایام نوروز اقدام هایی از جمله برف‌روبی، ریزش برداری و هدایت آب‌های سطحی توسط راهداران انجام شد، شدت بارش به حدی بود که خسارات سنگینی به ابنیه فنی و راه‌های شهرستان دلفان و پلدختر وارد شد و راه ارتباطی خرم‌آباد - پلدختر قطع شد.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، گفت: بلافاصله بعد از بارش‌ها و خساراتی که به ابنیه و راه ارتباطی پلدختر - خرم‌آباد وارد شد، با دعوت دکتر اکبری معاون راهداری کشور به استان و بازدید از این محور برای ایمن‌سازی و احداث دیوار بتنی پنج‌کیلومتری در حاشیه آن در سال جاری هماهنگی لازم انجام شد.

 

وی افزود: مشکلات ارتباطی که بعد از بارش‌ها در محور پلدختر - خرم‌آباد به وجود آمده بود با تلاش راهداران در کمترین زمان ممکن مرتفع شدند.

 

شیروانی همچنین به اجرای پویش «چشم به راهیم» در ایام نوروز در سطح استان اشاره کرد و یادآورشد: این پویش باهدف ارتقای ایمنی در جاده‌ها، سلامت سفر مسافران، آموزش و آگاهی‌بخشی به همراهان رانندگان با اجرای برنامه‌های فرهنگی، ایمنی، هنری، موسیقی محلی در کیلومتر ۱۰ محور خرم‌آباد - پلدختر راه‌اندازی شده است.

 

وی به اقدام های انجام شده در حوزه حمل‌ونقل اشاره کرد و افزود: در طرح نوروزی کارشناسان حوزه حمل‌ونقل با انجام گشت‌های مستمر به‌صورت شبانه‌روزی وضعیت جابه‌جایی حوزه مسافر و کالا را انجام می‌دهند.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۰ فروردین‌ماه با انجام ۹ هزار و ۸۳۷ سفر، تعداد ۸۸ هزار و ۷۰۴ مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی لرستان جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته و در این مدت ۱۱۵ هزار و ۱۵۴ تن کالا نیز جابه‌جا شده است.

 

شیروانی افزود: در طرح نوروزی آمار تردد خودروها در جاده‌های ارتباطی استان از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۰ فروردین‌ماه سال جاری، شش میلیون و ۵۶۰ هزار و ۷۵۱ دستگاه به ثبت رسیده است.

 

 

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9111

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات