خسارت ۱۹۰۰ میلیاردریالی سیلاب به حوزه کشاورزی و باغبانی پلدختر

 

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر از خسارت بیش از یکهزارو 900 میلیاردریالی سیلاب اخیر به حوزه کشاورزی و باغبانی این شهرستان خبر داد.

 

شمس‌الدین جمشیدی روز سه شنبه  در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری سفیر لرستان، اظهار کرد: سیلاب اخیر یکهزار و ۹۷۳ میلیارد ریال به زیر بخش‌های کشاورزی شهرستان‌های پلدختر و معمولان خسارت وارد کرد.

 

وی افزود: بارش‌های شدید و سیل‌آسا در اواخر اسفندماه سال گذشته و اوایل فروردین‌ماه جاری خسارت‌هایی به زیر بخش‌های محصولات زراعی، باغبانی، دام، طیور، زنبورعسل، شیلات و عشایر و همچنین به زیر بخش‌های امور فنی و زیربنایی و منابع طبیعی وارد کرد.

 

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، گفتد: سیلاب به زیر بخش محصولات زراعی شامل آب‌گرفتگی در مزارع سبزی و صیفی و غلات و خسارت به اراضی زراعی در سطح ۸۲۰ هکتار حدود هشت هزار و ۷۴۵ میلیون ریال خسارت زد.

 

وی افزود: بارش‌های شدید و سیل‌آسا به زیر بخش باغبانی شامل باغات میوه و اراضی آنها در سطح ۱۰۵ هکتار خسارت وارد کرد.

 

جمشیدی، یادآورشد: آب‌گرفتگی یک واحد گلخانه هیدور پونیک زیر بخش باغبانی مبلغ ۵۴ هزار و ۳۳۵ میلیون ریال خسارت وارد کرد.

 

وی افزود: سیلاب در زیر بخش دام، طیور، زنبورعسل، شیلات و عشایر نیز به ۱۶ واحد دامداری روستایی و عشایری، ۳۰۰ کلنی زنبورعسل، ۲۱۰ تن علوفه دام و یک انبار خوراک آبزیان در یک مزرعه پرورش ماهی خسارت وارد کرد که در مجموع در این زیر بخش حدود هفت هزار و ۷۹۰ میلیون ریال خسارت وارد شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: سیلاب بیشترین خسارت را در 2 شهرستان پلدختر و معمولان به زیر بخش امور فنی و زیر بنایی وارد کرد به‌طوری‌که تنها حدود ۵۰ درصد از مجموع کل خسارات بخش کشاورزی به این 2 شهرستان است.

 

وی افزود: سیل به پنج دستگاه موتور تلمبه کشاورزی به همراه تمام لوازم و اتصالات و همچنین به جاده بین مزارع کشاورزی به طول ۷۹.۴۵ کیلومتر خسارت وارد کرد.

 

جمشیدی، یادآورشد: بارش‌های شدید و سیل‌آسا به راه‌های دسترسی عشایری به طول ۱۴۴ کیلومتر، به ۱۵ هکتار از اراضی تحت‌فشار، سه هزار و ۵۰۰ متر لوله آبرسانی خسارت وارد کرد.

 

وی، افزود: بیش از چهار کیلومتر از کانال‌های آبرسانی کشاورزی تخریب و پر شد و به ۱۵ هکتار از اراضی صیفی مجهز به سیستم آبیاری طرح تیپ خسارت وارد شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: در پی این بارش‌ها به ۱۳ بند انحرافی کشاورزی بیش از ۹۸۱ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال خسارت وارد شد.

 

جمشیدی افزود: در زیر بخش منابع طبیعی نیز به ۲۸ بند و سازه آبخیزداری و ۶۵ هزار اصله نهال غیر مثمر مربوط به دو نهالستان خسارت وارد شد و در مجموع بیش از ۲۸۳ هزار و ۲۵۰ میلیون ریال خسارت به این زیر بخش بود.

 

خبرنگار- محسن مهرابی

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9120

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات