طنین استغفار در شب سوم قدر در پلدختر / نوای دلنواز دعای جوشن کبیر در مساجد

 

ندای "الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب” مردم مومن و روزه دار پلدختر ، معمولان و سراب حمام شامگاه سه شنبه در آخرین شب از لیالی قدر در مساجد ، حسینیه ها و تکایا باردیگر به آسمان بلند شد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سفیرلرستان ،شب زنده داران و عزاداران مومن و روزه دارپلدختر درسومین شب قدر با حضور در آیین های ویژه  این شب با سرگرفتن کتاب آسمانی  قرآن کریم و توسل به ائمه اطهار(ع) دست های خودرا به آسمان بلند کرده و با سردادن ناله ها و ندای "العفو العفو" از درگاه ایزد منان برای مغفرت از گناهان ، تلاوت آیات نورانی کلام وحی ، زمزمه ذکرهای تسبیحات حضرت فاطمه زهرا (س)  و برپایی نماز طلب آمرزش کردند.

 

 مردم روزه دار پلدختر در لیله القدر با دلهایی شکسته و چشمانی اشکبار با پروردگارخود برای رقم زدن بهترین سرنوشت به نیایش پرداختند، اشک ماتم ریختند و بندگی و تواضع را به درگاه احدیت عرضه کردند.

 

مومنان  شب زنده دار پس از خواندن ادعیه و انجام اعمال ویژه این شب، قرآن به سر گرفته و از خدای متعال ظهور امام زمان (عج)، بخشش گناهان ،شفای بیماران و عاقبت به خیری را طلب کردند.

 

مداحان اهل بیت (ع) نیز در این آیین ها در سوگ شهادت امیرالمومنین (ع) نوحه سرایی کرده و عاشقان خاندان عصمت و طهارت بر سر و سینه زدند.

 

به گزارش سفیرلرستان ، شب قدر یا لیلة القدر، شبی با ارزش و پرفضیلت نزد مسلمانان و شب نزول قرآن و مقدر شدن امور انسان‌ها است که  در این شب فرشتگان برای رحمت و مغفرت به زمین آمده  و واسطه نزدیک ترشدن انسانها به معبود خود می شوند.

 

خبرنگار- محسن مهرابی

 

 

 

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9122

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات