رییس‌کل دادگستری لرستان:

۶۵۲ هکتار از اراضی استان رفع تصرف شد/ تشکیل پرونده برای مدیران ترک فعل

 

 

رییس‌کل دادگستری لرستان گفت: ۶۵۲ هکتار از اراضی این استان، رفع تصرف شد.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیرلرستان ، حجت‌الاسلام سعید شهواری اظهارکرد: با مدیرانی که دراین‌رابطه ترک فعل کرده باشند تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.

 

وی افزود: یکی از مأموریت‌های مهم قوه قضائیه مطابق اصل ۱۵۶ قانون اساسی، احیای حقوق عامه است، در این راستا حفاظت از بیت‌المال که شامل منابع طبیعی، حریم و بستر رودخانه‌ها، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، برخورد دررابطه‌با حفر چاه‌های غیرمجاز می‌شود از سوی قوه قضائیه مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

 

رییس کل دادگستری لرستان گفت: دستگاه قضایی مطالبه‌گر انجام تکالیف دستگاه‌ها در این حوزه‌ها است و دراین‌رابطه مدیرانی که از باب ترک وظیفه بر اساس قانون عمل‌نکرده باشند، برای آنها در قالب ترک فعل مدیران تشکیل پرونده می شود.

 

وی افزود: همچنین افرادی که به منابع طبیعی دست‌اندازی می‌کنند، تغییر کاربری اراضی کشاورزی را انجام می‌دهند، حریم و بستر رودخانه‌ها و راه‌ها را تصرف می‌کنند، در دستگاه قضایی برای آنها تشکیل پرونده و به‌صورت جدی با این افراد برخورد خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام شهواری یادآورشد:  دررابطه‌با حقوق بیت‌المال احکامی را داریم که در آخرین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال، برای اجرای آنها ضرب‌الاجل تعیین کردیم.

 

وی افزو: اعلام شد که دستگاه‌های متولی دراین‌رابطه در مهلت اعلام شده این احکام را به نفع مردم و از باب حفظ حقوق بیت‌المال اجرا کنند در غیر این صورت دادگستری به طور مستقیم ورود پیدا می‌کند و برای مدیرانی که در این راستا مرتکب ترک فعل شدند تشکیل پرونده خواهد کرد.

 

رییس کل دادگستری لرستان گفت: در سال گذشته از ۶۵۲ هکتار اراضی استان رفع تصرف شده است و یا اگر تغییر کاربری صورت‌گرفته اعاده به وضع سابق صورت‌گرفته است.

 

 

 

 

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9127

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات