یک میلیون لرستانی از کالابرگ فجرانه بهره مند شدند/ امروز آخرین مهلت استفاده از مرحله دوم

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: یک میلیون نفر معادل ۷۳ درصد خانوارهای ساکن در این استان از طرح کالابرگ فجرانه بهره مند شدند.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیرلرستان، سید فرهاد ناصری نیا روز شنبه در جلسه بررسی طرح کالابرگ فجرانه اظهارکرد: در قالب طرح فجرانه، خانوارهای دهک‌ اول تا هفتم درآمدی یارانه بگیر، مشمول ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شدند که باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز ۱۴۰۳ برای معیشت مردم کمک کننده است.

 

وی افزود : تعداد خانوارهای استان در این دهک ها ۴۹۸ هزار و ۸۶۳ است که از ابتدای طرح تاکنون ۳۸۸ هزار و ۸۲۹ خانوار از طرح کالابرگ فجرانه بهره مند شدند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تعداد جمعیت بهره مند شده استان را بیش از یک میلیون نفر عنوان کرد و گفت: بیش از پنج هزار فروشگاه اعم از زنجیره ای و خرد در این طرح مشارکت کردند که تاکنون اعتباری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

وی افزود: با اجرای طرح کالابرگ فجرانه تولید واحدهای اقتصادی در سطح کشور و استان افزایش یافته است و بیشتر فروشگاه های استان از این طرح متنفع شده اند.

 

ناصری نیا یادآورشد: همچنین طبق آمار سازمان یونیسف با اجرای این طرح در کشور افزایش ۱۵۰ تا ۲۰۰ کالری در راستای تغذیه سالم شهروندان محقق شده که زمینه بزرگتر شدن سفره مردم به ویژه اقشار کم درآمد و متوسط را فراهم کرده است.

 

وی افزود: اجرای طرح فجرانه کالا برگ الکترونیکی نوعی کمک غیرمستقیم به واحد های تولیدی و افزایش رونق تولید بود بنابراین دولت با این طرح سبب کمک به معیشت مردم و تولیدکنندگان شده است.

 

۱۸ فروردین آخرین مهلت استفاده از مرحله دوم کالابرگ فجرانه

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه طرح سه مرحله ای کالابرگ فجرانه از ۱۷ بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است، گفت: مرحله سوم این طرح از ۲۰ فروردین جاری آغاز می شود و مردم تا امروز ( ۱۸ فروردین ماه)فرصت دارند که از اعتبار یارانه مضاعف ماه گذشته خود استفاده کنند.

 

به گفته  وی در این مرحله از فجرانه هم مشمولان طرح می‌توانند ۱۱ قلم کالای اساسی را در مجموع با تخفیف ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ازای هر عضو خانوار خریداری کنند.

 

ناصری نیا یادآورشد: دولت سیزدهم از ابتدای حضور در حوزه اجرایی کشور، اقدامات مهمی در بخش‌های اقتصادی و معیشت مردم از جمله افزایش یارانه‌ها، طرح امنیت غذایی برای کودکان ۶ تا ۵۹ ماه و مادران باردار و طرح فجرانه کالا برگ الکترونیکی انجام داد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: یکی از دغدغه های اصلی دولت از زمانی که ارز ترجیحی حذف شد تمرکز بر روی سبد غذایی مردم بوده است تا فشار کمتری به مردم به خصوص دهک های پایین جامعه وارد شود.

 

 

 

 

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9144

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات