هشدار پلیس لرستان در خصوص کلاهبرداري به بهانه دريافت فطريه

 

رییس پلیس فتای لرستان نسبت به افزایش احتمالي کلاهبرداري در ايام عيد سعيد فطر به بهانه جمع آوري فطريه، کفاره و نذورات در فضاي آنلاين هشدار داد.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیرلرستان سرگرد حسين سپه ونداظهارکرد: در اين ايام و با فرا رسيدن عيد سعيد فطر، افراد سودجو و کلاهبردار با سوء استفاده از احساسات پاک و معنوي مردم روزه‌دار و ايجاد صفحاتي در شبکه‌هاي اجتماعي با عنوان های فريبنده و حتي در قالب سازمان‌ها و ارگان‌هاي مرتبط ديني، سعي در ترغيب و کلاهبرداري از کاربران را دارند.

 

وي افزود: اين مجرمان معمولا از صفحات درگاه بانکي جعلي براي فريب کاربران استفاده مي کنند تا اطلاعات کارت آن ها را بدست بياورند و سپس اقدام به خالي کردن حساب آن ها نمايند.

 

رئيس پليس فتاي لرستان ضمن تاکيد به نزديکي ايام عيد سعيد فطر گفت: مجرمان سايبري از هر فرصتي براي سوء‌استفاده و کلاهبرداري از مردم بهره مي‌برند، لذا آگاهي مردم عامل مهمي در ناکام گذاشتن اين افراد است و مي تواند ياري دهنده پليس در مقابله با اين افراد سودجو باشد.

 

وي با اشاره به اينکه شهروندان به هيچ عنوان نبايد براي پرداخت فطريه و کفاره به سايت ها و صفحات اجتماعي ناشناس اعتماد کنند،افزود: شهروندان مي بايست فطريه، کفاره و نذورات مدنظر خود را از طريق راه هاي مطمئن مانند سپردن آن به مساجد محل و يا پرداخت نقدي آن  به صورت مستقيم به نيازمندان اقدام کنند.

 

سرگرد سپه وند یادآورشد:شهروندان در صورتي که قصد پرداخت از طريق فضاي آنلاين را دارند، به طورحتم از طريق سازمان ها و يا سايت هايي که به صورت رسمي در رسانه هاي ملي اطلاع رساني شده است اقدام کنند تا هم اطلاعات کارت بانکي آن ها در امان باشد و هم مبالغ پرداختي به دست نيازمندان واقعي برسد.

 

رئيس پليس فتاي لرستان گفت: ممکن است افراد سودجو با ارسال لينک هاي آلوده از طريق پيامک به اطلاعات شخصي و محرمانه تلفن همراه شما دسترسي پيدا کنند، لذا به شهروندان توصيه مي کنيم که به هيچ عنوان بر روي لينک هاي ارسالي از سرشماره هاي شخصي کليک نکنند تا مورد سوءاستفاده مجرمان سايبري قرار نگيرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و نياز به مشاوره با تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در پليس فتا در ارتباط باشند.

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9148

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات