رییس سازمان مدیریت بحران:

حفظ و حراست از رویشگاه زاگرس در اولویت برنامه‌ها قرار دارد

 

رییس سازمان مدیریت بحران گفت: حفظ و حراست از منابع و خاک کشور همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است و رویشگاه زاگرس در این میان از حساسیت بسیار بالایی برخوردار و در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیرلرستان محمدحسن نامی روز جمعه در نشست ستاد بحران لرستان اظهارکرد: یکی از مشکلات کشور واگذار نکردن کار به شرکت‌های خصوصی است.

 

وی به اهمیت موضوع لایروبی رودخانه ها و اینکه باید مسیر آن‌ها اصلاح و لایروبی شود اشاره کرد و افزود: ۵۹ درصد لایروبی ها منجر به سنگ و ۴۱ درصد گل می‌شود و بیشتر به فکر شن و ماسه هستند.

 

رییس سازمان مدیریت بحران به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت مردم اشاره کرد وگفت: بنا بر فرمایشات معظم له توجه به حفظ خاک و منابع آبی باید در اولویت قرار داشته باشد.

 

وی افزود: مسیر آب رودخانه ها باید اصلاح شود، طول رودخانه های کشور ۱۴۴ هزار و ۶۲۰ کیلومتر است که مقدار بالایی از این حجم از مناطق مسکونی شهری و روستایی می گذرد.

 

نامی یادآورشد: یکی از کارهایی که در اولویت قرار دارد، بررسی لایروبی و اصلاح مسیر رودخانه ها است.

 

وی به وقوع بحران هایی همچون سیل در کشور اشاره کرد و افزود: ورود منابع آبی به کشور ممکن است، ولی جایگزین کردن خاک میسر نیست که باید این موضوع مدیران را برای حفظ منابع خاکی حساس کند.

 

رییس سازمان مدیریت بحران گفت: کوه ها و بلندی های زاگرس و البرز در کشور بسیار ارزشمند است و پوشش گیاهی آنها باید حفظ شود.

 

وی افزود: شخم زدن به صورت عمودی خاک را از بین می برد و بالای تراز ۲۰۰ باید درخت کاشته شود تا پوشش گیاهی حفظ شود.

 

نامی یادآورشد: کشورهای پیرامون ما در حال افزودن به فضای سبز هستند و این مهم در کشور ما نیز باید پیگیری شود و در این بخش گزارش هر استان به صورت جداگانه به استحضار مقام معظم رهبری می‌رسد.

 

وی افزود: در صورت اصلاح مسیر رودخانه ها در مرز کشورهای همسایه هشت هزار هکتار زمین به کشور بر می‌گردد.

 

رییس سازمان مدیریت بحران گفت: یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق داریم که ۴۰۲.۵ کیلومتر از آن رودخانه است،اما  سهم رانش ما بیشتر است.

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9174

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات