تکمیل سد معشوره تنش آبی پنج شهرستان لرستان را رفع می کند

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: تکمیل سد معشوره برای استان حیاتی و تنش آبی را در پنج شهرستان برطرف خواهد کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیرلرستان، احمدرضا دالوند روز جمعه در جلسه ستاد مدیریت بحران اظهار کرد: تامین ماشین آلات و دستگاه های مدیریت بحران در سطح استان با چالش جدی روبروست و عقب ماندگی مضاعفی وجود دارد.

 

وی افزود: برخی ماشین آلات استان بسیار محدود و جابجایی بین شهرستان ها مشکل ساز است ، بطوریکه بسیاری از شهرستان ها نیازمند این امکانات هستند.

 

معاون استاندار لرستان گفت: رودخانه ها نیز در لرستان با چالش جدی مواجه هستند و در بحث لایروبی اختلاف نظر بین شهرداری و آب منطقه ای وجود دارد و نیازمند چاره اندیشی است.

 

وی افزود: دیواره های رودخانه ها در چندین نقطه تخریب شده و در رودخانه خرم آباد این مشکل وجود دارد و باید چاره اندیشی اساسی شود.

 

دالوند یادآورشد: استقرار بالگرد برای مواقع بحرانی از اولویت های لرستان به ویژه در الیگودرز است ، هلال احمر و اورژانس آشیانه ساخته و نیازمند سه بالگرد تملیکی هستیم.

 

وی افزود: در سیل ۹۸ حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال خسارت وارد شد که ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در این خصوص به لرستان اختصاص یافت که تنها یک پنجم خسارت وارده بوده است.

 

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: جاده پلدختر در مواقع بارندگی به دلیل شست و شوی قسمت هایی از جاده حادثه خیز است ، جاده جایگزین در حال احداث است که در پنج قطعه در حال انجام و نیازمند تزریق اعتبار هستیم.

 

وی افزود: منابع آب پایدار در لرستان وجود ندارد و وابسته به بارندگی هستیم و با وجود بارندگی های مطلوب در این استان با چالش مواجه ایم.

 

دالوند بر ضرورت بهره برداری سدهای استان تاکید کرد و یادآورشد: سدهای معشوره ، مخملکوه و آبسرد بروجرد امکان ساماندهی وضعیت آبی استان را دارند.

 

وی افزود: معشوره با بقیه طرح ها متفاوت است و در صورت بهره برداری این طرح سیل سال ۹۸ رخ نمی داد.

 

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: جلوگیری از سیلاب ها و بحران ها یکی از کارکردهای این سد است ، حدود پنج شهرستان را در موقع تنش آبی پشتیبانی و می تواند اراضی دیم به آبی تبدیل کند.

 

وی افزود: مجوز ماده ۲۳ برای این طرح اخذ و نیازمند تزریق اعتبار و تخصیص لازم است که در صورت تامین اعتبار در بازه زمانی ۲ ساله بهره برداری می شود.

 

دالوند یادآورشد: لرستان ساختمان مدیریت بحران ندارد و نیازمند تامین منابع مالی است.

 

 

 

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9177

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات