استاندار:‌ تکمیل سدهای لرستان نقش مهمی در کنترل سیلاب‌ دارد

 

استاندار لرستان گفت: تکمیل سدهای این استان نقش مهمی در کنترل سیلاب ها و تامین آب مورد نیاز مردم استان دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیرلرستان، فرهاد زیویار روز جمعه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که با حضور معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: استان لرستان از منابع طبیعی و آبی خوبی برخوردار است که باید از آنها به خوبی استفاده کرد.

 

وی افزود: رواناب هایی با حجم بیش از میلیاردها متر مکعب در استانوجود دارد که در صورت برنامه ریزی نداشتن مناسب تبدیل به تهدید می شود که در این جلسه مصوباتی برای این بخش در نظر گرفته شده است.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه دولت سیزدهم برنامه های خوبی برای مهار سیلاب دارد، گفت: در برخی سدسازی ها برای ذخیره، تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت اقدام های خوبی انجام شده است.

 

وی به رانش زمین در برخی روستاهای لرستان و امکان ایجاد تهدید در این مناطق اشاره کرد و افزود: انجام اقدامات لازم در این بخش باید در اولویت قرار بگیرد.

 

زیویار به پروژه‌های عمرانی در استان لرستان اشاره کرد و یادآورشد: در برج‌های دوقلو سهم شهرداری خرم‌آباد ۳۰۰ میلیارد ریال است ولی این طرح عمرانی، گردشگری و اقتصادی چند سال است که متوقف شد.

 

وی افزود: اگر ساخت پروژه‌ها را برعهده دولت بگذاریم امکان پذیر نیست و باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد چرا که با برنامه‌ریزی می‌توان ضعف‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

 

استاندار لرستان گفت: لرستان استانی پر آب است اما متاسفانه بنا به دلایلی نتوانسته از ۱۰ درصد منابع آبی خود استفاده کند و امروز در تامین آب شرب با مشکلاتی مواجه شده که نیاز است سدهای معشوره با ۹۰۰ میلیون متر مکعب و مخملکوه با ۶۰ میلیون متر مکعب برای تامین آب شرب به سرانجام برسند.

 

وی افزود: همچنین تامین اعتبار برای جلوگیری از رانش تپه قلعه فلک‌الافلاک ضروری است.

 

زیویار بر تامین اعتبارات برای سد معشوره‌ جهت تامین آب شرب و کشاورزی که چندین شهرستان لرستان را مشروب می‌کند تاکید کرد و با بیان اینکه احداث این سد سبب کنترل سیلاب می‌شود، یادآورشد: همچنین تعریض راه‌های مواصلاتی اسلام‌آباد - زانوگه - بابازید ضروری است.

 

استاندار لرستان بر ضرورت افزایش اعتبارات برای ستاد اربعین در استان تاکید کرد و گفت: اعتبار سال گذشته لرستان ۸۰۰ میلیارد ریال بود که باید افزایش یابد.

 

اختصاص اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی دیواره ساحلی شهر پلدختر، تامین و تخصیص و اعتبار ۳۴ پروژه نیمه تمام راهداری، اختصاص اعتبار برای تکمیل پل ماسور را نیز استاندار لرستان مورد تاکید قرار داد.

 

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9178

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات