جلسه شورای فرهنگ عمومی پلدختر به ریاست امام جمعه برگزارشد

 

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی پلدختر در سال جاری با موضوع همیار طبیعت و بررسی تفرجگاه ها به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی امام جمعه و با حضور حجت الاسلام محمد محمودی مدیر اداره تبلیغات اسلامی ، سرهنگ فردین زارع جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج ، امین عباسی آبی معاون دادستان ،حجت الاسلام کاظم تیموری مسوول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در جهادکشاورزی ، رضا نظری مدیراداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، علی آبسری نژاد رییس اداره حفاظت محیط زیست ، شهرام عزیزی نایب رییس شورای شهر و جمعی از مسوولان در محل دفتر امام جمعه پلدختر برگزارشد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سفیرلرستان امام جمعه پلدختر برضرورت حفاظت از مواهب خدادادی تاکید کرد و گفت: همیاران محیط زیست نقش مهمی در حفاظت از عرصه های طبیعی و صیانت از محیط زیست دارند.

 

حجت الاسلام  موسوی برضرورت تقویت نگاه اجتماعی و مشارکتی مردم تاکید کرد و افزود: اقدام های فرهنگی یکی از راههای موثر در حفاظت از منابع طبیعی است و در این راستا مشارکت مردم به عنوان همیاران طبیعت نقش موثری دارد.

وی افزود: آموزش  به افراد محلی به منظور حفظ و صیانت منابع طبیعی ، آموزش در زمینه اطفای حریق و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی به دهیاران ، آموزش قوانین منابع طبیعی ، ایجاد فضای مناسب برای حضور و همکاری مردم ، دانش آموزان و فرهنگیان در عرصه های منابع طبیعی ، تهیه و توزیع بسته های آموزشی ، برگزاری نشست های آموزشی و تهیه و توزیع نهال از اقدام هایی در راستای حفاظت از منابع طبیعی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر با بیان این که همه اقشارجامعه در زمینه حفاظت از منابع طبیعی مسوول هستند، گفت: اسلام به موضوع حفاظت از منابع طبیعی تاکید فراوان دارد و آن را بسیار مهم می داند و خداوند آن را در خدمت بشریت قرارداده و امروز نگه داشتن و مراقبت و حفاظت وظیفه ما است.

 

وی با بیان این که نهادهای دولتی به تنهایی قادر به حل بحران ها و مشکلات محیط زیستی نیستند ، افزود: مردم و سازمان های مردم نهاد باید پای کار بیایند تا بتوان محیط زیستی که ضامن حیات انسان است را فراهم کرد.

 

حجت الاسلام موسوی همیاران طبیعت را بازوی توانمند منابع طبیعی و نمادی از سرمایه اجتماعی محیط زیستی دانست و بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست درجامعه تاکید کرد و یادآورشد: باید نقش محوری مردم برای حفظ و توسعه مراتع و جنگل های شهرستان مورد توجه قرارگیرد و از ظرفیت های مردمی بیش از پیش استفاده شود.

 

خبرنگار- محسن مهرابی

 

 

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9204

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات