فرازی از زندگی‌نامه شهید «جعفرعلی کوشکی» دلاوری از خطه معمولان؛

شهیدی که خواب از چشم منافقین ربود

 

شهید «جعفرعلی کوشکی» بعد از پیروزی انقلاب زحمات زیادی برای نابودی منافقین، قاچاقچیان و ضدانقلاب کشید.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیرلرستان ، شهید جعفر کوشکی در سال ۱۳۴۲ در شهرستان پلدختر دیده به جهان گشود. دوران ابتدایی و راهنمایی و چند سال هم از دوران تحصیلی دبیرستان را در پلدختر گذراند. در هنگام تحصیل همراه پدر و دیگر اعضای خانواده در امر کشاورزی شرکت کرده و همواره با تحصیل علم همدوش دیگر اعضای خانواده‌اش به کار مشغول می‌شد.

 

در اوایل انقلاب همراه دیگر برادران شروع به فعالیت‌های سیاسی و مذهبی علیه رژیم دیکتاتوری و پیشاپیش دیگر برادران در راهپیمای و تظاهرات‌ها علیه رژیم شرکت می‌کرد. در هنگام پیروزی انقلاب شب‌ها تا صبح به نگهبانی و پاسداری از دستاوردهای انقلاب می‌پرداخت.

 

پس از تشکیل پایگاه مقاومت حضوری فعالانه داشت و عضو پایگاه مقاومت شهید رجایی معمولان شد. زحمات زیادی در رابطه با مبارزه با منافقین، قاچاقچیان، خوانین و ضد انقلابیون متحمل شد. بارها هوای سرد زمستان که مردم در خانه‌هایشان استراحت می‌کردند تا صبح به گشت‌زنی در منطقه و نگهبانی از جان و مال و ناموس مردم می‌پرداخت.

 

پس از اینکه رژیم بعثی عراق به نمایندگی از طرف تمامی دشمنان اسلام و ابرقدرت‌ها به سرزمین اسلامی ایران حمله کرد. جعفر کوشکی همچون عاشقی وارسطه و قهرمانی بزرگ طاقت و به نیت دفاع از اسلام در سال ۱۳۶۱ وارد سپاه شد.

 

وی سپاه را مایه افتخار اسلام و مسلمین می‌دانست و با خلوص نیت و تلاش و ایثارگری که از خود نشان می‌داد خود مایه افتخار سپاه پاسداران سپاه شد. هرجا که بود مایه دلگرمی رزمندگان و دیگر پاسداران هم‌رزم خود بود و هر جا که قدم می‌گذاشت خواب راحت از چشم کنار بعثی می‌ربود.

 

در طول چندین سال جنگ، با آن همه سختی و مشقت به‌صورت گمنام در میان مدافعانی راستین اسلام زندگی می‌کردند هیچگونه چشم‌داشتی و هیچگونه انتظار تشکر از کسی نداشت. او تنها آرزویش زیارت کربلا بود.

 

او در زیبدات، حاج عمران، دربندی‌خان و سلیمانیه، در چزابه، رقابیه در کوشک و خرمشهر، در فاو و شملچه رشادت‌های زیادی از خود نشان داد. با زحمات شبانه‌روزی خود و دیگر یارانش توپخانه لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) را پایه‌ریزی و راه‌اندازی کرد.

 

سرانجام در تاریخ بیست و چهارم دی ماه ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی شلمچه و در عملیات کربلای پنج به فیض شهادت نائل گردید.

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9211

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

تبلیغات