مدیرکل امور عشایری لرستان:

کوچ ۱۱هزار خانوار عشایری در لرستان آغاز شد

 

 مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: کوچ عشایر بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان آغاز شده است.

 

هوشنگ نورمحمدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری سفیرلرستان اظهار کرد: کوچ بهاره عشایر استان لرستان از هم‌اکنون آغاز شده و تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد که در این مدت ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر به همراه ۹۰۰ راس دام سبک کوچ می‌کنند.

 

وی افزود: عشایر استان لرستان از مناطق قشلاقی به سمت ییلاقی کوچ می‌کنند و لازم است که عشایر دام‌های خود را با خودروی حمل دام، جابه‌جا کنند و از حرکت دام در مسیر خیابان و جاده خودداری نمایند.

 

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: عشایر توجه داشته باشند دام‌های خود را در مزارع و مراتع رها نکنند تا خسارت به این عرصه‌ها وارد نشود، همچنین در هنگام بارندگی بهاره نیز از قرار گرفتن در مسیر رودخانه خودداری کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

 

وی افزود:در زمان جابه‌جایی و کوچ عشایر دستگاه‌هایی مانند هلال‌احمر، منابع طبیعی، شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی خدمات مورد نیاز را ارائه دهند تا خانوارهای عشایر بتوانند کوچ کنند.

 

نورمحمدی یادآورشد: اداره‌کل امور عشایری نیز خدماتی از قبیل توزیع علوفه دامی، آرد، نفت، گاز و آب را قبل از کوچ عشایر تدارک دیده و همه این موارد تامین شده تا عشایر در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

 

 

لینک کوتاه: https://safirelorestan.ir/id/9209

نوشتن دیدگاه

آخرین اخبار

پربازدیدترین های هفت روز گذشته

تبلیغات